Skip to main content
فهرست مقالات

شناسایی مولفه های مورد نیاز حوزه کارآفرینی برای رشته طراحی صنعتی

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (9 صفحه - از 63 تا 71)

چکیده:

کیفیت دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها، بر افزایش کیفیت نیروی کار، بهره‌وری و کارآفرینی در جامعه بسیار موثر است. هدف از انجام این مطالعه، بررسی تاثیر سرفصل و دروس رشته طراحی صنعتی بر آموزش مهارت‌های کارآفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان است. این مطالعه، از نوع تحقیقات توصیفی- تحلیلی بوده است که در آن، نیازهای آموزشی دانشجویان رشته طراحی صنعتی و نظرات و پیشنهاد‌های اساتید دوره در راستای ارتقای کیفیت تحصیل و ایجاد پتانسیل کارآفرینی، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. روش بررسی، از نوع کمی- کیفی بوده و از مصاحبه‌های تخصصی و پرسش‌نامه‌های ساخت محقق، برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. مفاهیم اصلی برای ارتقای کیفیت دوره تحصیلی و ایجاد مهارت‌های کارآفرینی، آموزش خلاقیت و نوآوری در دیزاین، آشنایی با مفاهیم استارتاپ و راه‌اندازی کسب‌وکار و آشنایی با موانع کارآفرینی هستند. پیشنهاد می‌شود با تغییر در بخشی از سرفصل آموزشی طراحی صنعتی و توجه به مسائل روز کشور، توانایی فارغ‌التحصیلان طراحی صنعتی را در ایجاد کسب‌وکارهای جدید، خلق نوآوری‌های تجاری و ارتقای سهم کارآفرینی در جامعه، بهبود بخشید.

کلیدواژه ها:

کارآفرینی ،طراحی صنعتی ،سرفصل دروس


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.