چکیده:
شخصیت برند یکی از ابعاد اصلی هویت برند و به عنوان نزدیک ترین عامل اثرگذار بر تصمیم خرید است. شخصیت برند عاملی برای تجزیه و تحلیل پاسخ مشتری به برند و یا محصولات با نام آن برند است. به طور کلی زمانی که ویژگی های شخصیتی برند در اذهان مشتریان فعال باشند، شخصیت برند بر رفتار خرید و گرایش آنان جهت خرید مجدد برند تاثیر میگذارد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر همخوانی شخصیت برند بر قصد مراجعه مجدد با نقش میانجی تفاوت های فرهنگی میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه مشتریان شعب بانک شهر شهرستان کرج می باشد. ابزار گردآوری در این پژوهش ، پرسشنامه استاندارد می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار مدلسازی معادلات ساختاری Smart PLS استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که همخوانی شخصیت برند با مشتری بر قصد مراجعه مجدد تاثیر معنی دارد و همچنین تفاوتهای فرهنگی میان تاثیر همخوانی شخصیت برند با مشتری بر قصد مراجعه مجدد نقش میانجی ایفا می کند.
خلاصه ماشینی:
واژه های کلیدی: همخوانی شخصیت برند ، قصد مراجعه مجدد ، تفاوتهای فرهنگی 1-مقدمه در سالهای اخیر ، با توجه به منافعی که برندسازی برای سازمانها و مصرف کنندگان ایجاد می کند ، این موضوع به شدت از سوی بازاریابان مورد توجه قرار گرفته است.
( جئونز<FootNote No="49" Text="Geuens"/> و همکاران ، 2009) اگر چه چارچوبهای مختلفی در رابطه با هویت برند وجود دارد، اما نقطه مشترک در تمامی تحقیقات این است که هویت برند و شخصیت برند از طرف فرستنده بهتر درک میشوند و تصویر برند از طرف گیرند( کوننیک<FootNote No="50" Text="Konecnik"/> ، 2008 ) 3-3-چارچوب شخصیت برند مقیاس شخصیت برند آکر(١٩٩٧) شامل چهل و دو صفت و پنج بعد شامل قوت واستحکام، کمال، اشتیاق وهیجان، صلاحیت و صداقت می باشد که یکی از پرکاربردترین ابزار اندازه گیری شخصیت برند، درصنایع مختلف به شمار می آید درحالی که دیگر ابعاد ارائه شده توسط پژوهشگران مختلف تنها در یک صنعت کاربرد دارد، برای مثال برونستین و روس دو ابعادی از شخصیت برند ارائه دادند که فقط درصنعت ورزش کاربرد دارد.
96 است ، در سطح اطمینان 95 درصد، همخوانی شخصیت برند بر قصد خرید مجدد مشتریان به بانک شهر شهرستان کرج تاثیر معنی داری دارد.
880 ،می توان گفت در سطح اطمینان 95 درصد، فردگرایی بین تاثیر هم خوانی شخصیت برند بر قصد مراجعه مجدد مشتریان به بانک شهر شهرستان کرج نقش میانجی ایفا می کند.
786 می توان گفت در سطح اطمینان 95 درصد، اجتناب از عدم قطعیت بین تاثیر هم خوانی شخصیت برند بر قصد مراجعه مجدد مشتریان به بانک شهر شهرستان کرج نقش میانجی ایفا می کند.