چکیده:
هدف این پژوهش بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و سبک های تفکر در دانشجویان است. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان دانشکده های فنی- مهندسی و روانشناسی- علوم تربیتی دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری طبقاتی، 150 نفر از دانشجویان دانشکده فنی- مهندسی و 50 نفر از دانشجویان دانشکده روانشناسی- علوم تربیتی به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. جهت جمع آوری داده های موردنیاز از پرسشنامه های استانداردشده سبک تفکر استرنبرگ و سبک یادگیری وارک استفاده شد و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش آماری همبستگی پیرسون و روش رگرسیون گام به گام استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک یادگیری و سبک تفکر رابطه معناداری وجود دارد. علاوه بر این سبک یادگیری غالب دانشجویان دانشکده فنی- مهندسی، سبک دیداری و سبک یادگیری غالب دانشجویان دانشکده روانشناسی- علوم تربیتی، سبک خواندن- نوشتن بود.
خلاصه ماشینی:
این مقاله نتیجه پژوهش رابطه سبک یاد گیری و سبک تفکر دانشجویان دانشکده های فنی- مهندسی و روان شناسی -علوم تربیتی دانشگاه تهران در سال ٩٢-١٣٩١ است .
حسینی هفشجانی و صالح صدق پور (١٣٩٠) در پژوهشی نتیجه گرفتند که سبک تفکر اجرایی، قضایی و قانون گذارانه بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات مؤثر است .
کشتکاران و همکاران (١٣٩٢) در پژوهشی نشان دادند که بین سبک های تفکر و شیوه های یادگیری ترجیحی دانشجویان در بسیاری ابعاد رابطه مستقیم وجود دارد.
هدف پژوهش هدف این پژوهش بررسی رابطه سبک یادگیری و سبک تفکر دانشجویان دانشکده های فنی - مهندسی و روانشناسی- علوم تربیتی دانشگاه تهران می باشد.
روش پژوهش این مطالعه یک پژوهش توصیفی است که جامعه آماری آن را کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده های فنی- مهندسی و روانشناسی- علوم تربیتی دانشگاه تهران تشکیل میدهند.
٣) آیا بین سبک های تفکر با سبک های یادگیری دانشجویان دانشکده های فنی- مهندسی و روانشناسی- علوم تربیتی رابطه معناداری وجود دارد؟ جدول شماره ٤: ماتریس همبستگی متغیرهای پژوهش متغیر دیداری شفاهی حرکتی خواندن و نوشتن قانون گذارانه -0/100 0/083 0/234** 0/002 اجرایی -0/031 -0/049 0/049 -0/012 قضاوتی -0/012 -0/026 -0/044 -0/097 آزاداندیشی -0/095 0/083 0/125 -0/067 محافظه کار -0/078 -0/069 0/043 -0/056 کلی -0/082 0/027 0/190** 0/105 جزئی 0/002 -0/093 -0/151* -0/141 درونی -0/028 0/006 0/070 -0/069 بیرونی -0/016 -0/023 0/070 0/035 *معناداری در سطح ٠٥/.
In Proceedings of the 2005 conference on Towards Sustainable and Scalable Educational Innovations Informed by the Learning Sciences: Sharing Good Practices of Research, Experimentation and Innovation (pp.