چکیده:
هدف مقاله، شناخت موقعیتیابی بنگاهها بر اساس خلق تفاوتهای فیزیکی، ادراکی و آمیخته بازاریابی است. جامعه آماری، شرکت نودر و نمونه آماری 86 نفر از بازاریابان و کارشناسان فروش آن است. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامهی تبیین متغیرهای مدل و روابط میان آنها است که از طریق مصاحبه تکمیل گردید. برای آزمون فرضیهها از معادلات ساختاری (SEM)، تحلیل مسیر و آزمون پارامتری (t و z) استفاده شده است. مطابق نتایچ تحقیق، ویژگیهای فنی بر موقعیتیابی فیزیکی اثرگذار است؛ لذا شرکت میتواند با تقویت آن ویژگیها به موقعیت برتر نایل آید، شرکت باید با تلاش در بهرهگیری از تکنیک صرفهجوییهای ناشی از مقیاس به بازمهندسی فرایندهای نقاشی، کیفیت و افزایش طول عمر محصولات بپردازد. همچنین نتایج نشان داد که معیارهای عینی بر موقعیت فیزیکی بنگاه تاثیر معنادار نداشته است.
خلاصه ماشینی:
نتايج آزمون رگرسيون براي بررسي تاثير ويژگيهاي فيزيکي بر موقعيت يابي فيزيکي (به تصویرصفحه مراجعه شود) متغير نتيجه تجزيه و تحليل موقعيت يابي فيزيکي تاثير ندارد بر اساس جدول چهار، مقدار سطح معناداري به دست آمده از مقدار پنج صدم بيشتر بوده و لذا شواهد کافي براي رد فرض صفر وجود ندارد، بنابراين در سطح اطمينان ٩٥ درصد، فرض صفر تاييد ميشود.
نتايج آزمون رگرسيون براي بررسي تاثير معيارهاي عيني بر موقعيت يابي فيزيکي (به تصویرصفحه مراجعه شود) متغير نتيجه تجزيه و تحليل موقعيت يابي فيزيکي تاثير ندارد داده هاي جدول پنج نشان ميدهد مقدار سطح معناداري به دست آمده از مقدار پنج صدم بيشتر بوده و لذا شواهد کافي براي رد فرض صفر وجود ندارد، بنابراين در سطح اطمينان ٩٥ درصد، فرض صفر تاييد ميشود.
نتايج آزمون رگرسيون براي بررسي تاثير نيازهاي مشتري بر موقعيت يابي ادراکي (به تصویرصفحه مراجعه شود) متغير نتيجه تجزيه و تحليل موقعيت يابي ادراکي تاثير ندارد مطابق با جدول شش ، مقدار سطح معناداري به دست آمده از مقدار پنج صدم بيشتر بوده و لذا شواهد کافي براي رد فرض صفر وجود ندارد، بنابراين در سطح اطمينان ٩٥ درصد، فرض صفر تاييد ميشود.
نتايج آزمون رگرسيون اثير معيارهاي ذهني بر موقعيت يابي ادراکي (به تصویرصفحه مراجعه شود) متغير نتيجه تجزيه و تحليل موقعيت يابي ادراکي تاثير دارد بر اساس جدول هشت ، مقدار سطح معناداري به دست آمده از مقدار پنج صدم کمتر بوده و لذا شواهد کافي براي تاييد فرض صفر وجود ندارد، بنابراين در سطح اطمينان ٩٥ درصد، فرض صفر رد ميشود و فرض مقابل تاييد ميگردد.