چکیده:
ﺑﺎ ورود ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﺧﺪﻣﺎت و ﺑﻪ وﯾﮋه در ﺑﺨـﺶ ﺧـﺪﻣﺎت ورزﺷـﯽ و اﺟـﺎزة واﮔـﺬاری
ﺑﺎﺷﮕﺎهﻫﺎی ورزﺷﯽ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ، ﺑﺨﺶ دوﻟﺘﯽ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﯿﻨﮥ اﻧﺤﺼﺎری و ﻏﯿﺮ رﻗﺎﺑﺘﯽاش در اراﺋـﻪ اﯾـﻦ
ﺧـﺪﻣﺎت، ﺧـﻮد را ﺑـﺎ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان رﻗﯿﺒﯽ ﺗﺎزه از راه رﺳﯿﺪه ﻣﻮاﺟﻪ ﻣﯿﺒﯿﻨﺪ، از اﯾﻦ رو، ﻫﺪف از
اﻧﺠﺎم اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ اﺑﻌﺎد ارزش وﯾﮋه ﺑﺮﻧﺪ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻣﺸﺘﺮی ﺑﺮ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در
ﻣﺠﻤﻮﻋﻪﻫﺎی ورزﺷﯽ ﺷﻤﺎل ﺗﻬﺮان ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ ﻧﮕﺮش ﺑﺮﻧﺪ، ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف،
ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻮع ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ- ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ ﺑﻮد و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻌﺎدﻻت ﺳﺎﺧﺘﺎری اﻧﺠﺎم ﺷﺪ. اﺑﺰار ﺟﻤﻊ
آوری دادهﻫﺎ، ﭘﺮﺳﺶ ﻧﺎﻣﻪ ﺑﻮد ﮐﻪ رواﯾﯽ آن ﺑﺎ ﻧﻈﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈﺮان رﺷﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮔﺮدﯾﺪ و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ آن ﺑﻪ
ﮐﻤﮏ آزﻣﻮن آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ ﺑﺎ ﻣﻘﺪار 82. 4 درﺻﺪ، ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ، ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ وﺿﻌﯿﺖ
ﻫﺮ ﯾﮏ از ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎ و ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻓﺮﺿﯿﺎت ﭘﮋوﻫﺶ، از ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی اس ﭘﯽ اس اس و اﯾﻤﻮس ﺳﺘﻔﺎده
ﮔﺮدﯾﺪ .ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ وﻓﺎداری ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﻧﮕﺮش ﺑﺮﻧﺪ در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ورزﺷﯽ اﮐﺴﯿﮋن، ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺧﺮﯾﺪ در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ورزﺷﯽ اﮐﺴﯿﮋن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﺎداری دارد. ﺗﺪاﻋﯽ ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﻧﮕﺮش ﺑﺮﻧﺪ،
ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺧﺮﯾﺪ در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ورزﺷﯽ اﮐﺴﯿﮋن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ وﻣﻌﻨﺎداری دارد. ﮐﯿﻔﯿﺖ درک ﺷﺪه ﺑﺮ ﻧﮕﺮش ﺑﺮﻧﺪ و
ﮐﯿﻔﯿﺖ درک ﺷﺪه ﺑﺮ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺧﺮﯾﺪ در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ورزﺷﯽ اﮐﺴﯿﮋن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ وﻣﻌﻨﺎداری دارد. ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﺮﻧﺪ
درک ﺷﺪه ﺑﺮ ﻧﮕﺮش ﺑﺮﻧﺪ و ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺧﺮﯾﺪ در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ورزﺷﯽ اﮐﺴﯿﮋن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ وﻣﻌﻨﺎداری دارد. ﻧﮕﺮش ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺧﺮﯾﺪ در ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ورزﺷﯽ اﮐﺴﯿﮋن ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ وﻣﻌﻨﺎداری دارد. ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه، ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی در ﭘﺎﯾﺎن ﺗﺤﻘﯿﻖ آﻣﺪه اﺳﺖ.
خلاصه ماشینی:
com چکيده با ورود بخش خصوصي به بخش خدمات و به ويژه در بخـش خـدمات ورزشـي و اجـازة واگـذاري باشگاه هاي ورزشي به بخش خصوصي، بخش دولتي با پيشينۀ انحصاري و غير رقابتياش در ارائـه ايـن خـدمات ، خـود را بـا بخش خصوصي به عنوان رقيبي تازه از راه رسيده مواجه ميبيند، از اين رو، هدف از انجام اين تحقيق شناخت تأثير ابعاد ارزش ويژه برند مبتني بر مشتري بر تمايل خريد مشتريان در مجموعه هاي ورزشي شمال تهران با توجه به نقش ميانجي نگرش برند، تحقيق حاضر از نظر هدف ، کاربردي و از نوع تحقيقات توصيفي- پيمايشي بود و با استفاده از معادلات ساختاري انجام شد.
تنگچي ليو و همکاران (١٦) به بررسي ابعاد ارزش ويژه برند بر تمايل خريد با نقش ميانجي نگرش پرداختند، روش تحقيق توصيفي پيمايشي است ، بمنظور جمع آوري داده ها پرسشنامه ميان مشتريان توزيع گرديد، نتايج حاصل از تحليل داده ها با معادلات ساختاري نشان داد که ابعاد ارزش ويژه بر نگرش برند تأثير دارد، نگرش برند بر تمايل خريد تأثير دارد.
محمودي پاچال و همکاران (٧) به بررسي ارائه ي مدل ارزش ويژه برند مشتري محور در مقصد گردشگري سرعين پرداختند، يافته ها حاکي از تأييد تمام فرضيه هاي پژوهش بوده است ؛ در نتيجه ، آگاهي از برند مقصد، تصوير برند مقصد، کيفيت ادراک شده برند مقصد، ارزش ادراکشده برند مقصد و وفاداري به برند مقصد بر ارزش ويژه برند مقصد گردشگري سرعين تأثير داشته اند و از اين ميان آگاهي از برند کم ترين و وفاداري به برند بيش ترين تأثير را بر آن دارد.