چکیده:
امروزه کسب جایگاه مناسب نشان تجاری شرکت در ذهن مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهش حاضر در پی آن است که عناصر آمیخته بازاریابی 4c را شناسایی کرده و به اولویت بندی آنها در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد بپردازد. بدین منظور، در گام اول شاخص-های آمیخته بازاریابی 4c بررسی شد؛ سپس با استفاده از نظر خبرگان و کارشناسان حوزه بازاریابی و فروش در صنعت کاشی و سرامیک، در گام دوم از روش تصمیم گیری گروهی برای تعیین روابط بین معیارها و در گام سوم، از روش فرآیند تحلیل شبکهای برای تعیین وزن هر یک از معیارها به وابستگی و بازخورد استفاده شد. در گام آخر با استفاده از روش ویکور، رتبه بندی سه شرکت معتبر در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد انجام شد. روش تصمیم گیری گروهی نشان می دهد که برقراری تماس مکرر با مشتریان، اثرگذارترین شاخص است. نتایج فرآیند تحلیل شبکه ای بیانگر آن است که مراجعه بازاریابان مجرب به محل حضور مشتریان از لحاظ وزن و اهمیت در رتبه اول قرار دارد و پس از آن معیارهای افزایش تعداد مراکز پخش و ایجاد سایت اطلاع رسانی به ترتیب به عنوان مهم ترین شاخص ها، بالاترین وزن را به خود اختصاص داده-اند. نتایج روش ویکور نشان می¬دهد که شرکت کاشی و سرامیک ج کمترین فاصله را با حالت ایدهآل از لحاظ وزن به¬دست آمده در روش فرآیند تحلیل شبکه ای، برای شاخص های مدل آمیخته بازاریابی 4c دارد.
خلاصه ماشینی:
شناسايي روابط علت و معلولي بين زيرمعيارهاي استخراج شده براي هر کدام از چهار بعد راه حل مشتري، سهولت و راحتي مشتري در خريد، هزينه مشتري و ارتباطات و همچنين تعيين وزن و اهميت زيرمعيارهاي استخراج شده براي هر کدام از چهار بعد ذکرشده ؛ شناسايي وضعيت ايده آل (با استفاده از روش ويکور) براي آميخته بازاريابي برند در صنعت کاشي و سراميک استان يزد و تعيين فاصله هر کدام از گزينه هاي مورد بررسي با حالت ايده آل از اهداف فرعي اين پژوهش است .
در اين الگوي خلق ارزش برند در چارچوب آميخته بازاريابي برند ١١٧ پژوهش ابتدا شاخص هايي که بر آميخته بازاريابي برند تاثير دارند استخراج شده و سپس باروش تصميم گيري گروهي ارتباطات بين آنها سنجيده شده ، با روش فرآيند تحليل شبکه اي وزن شاخص ها تعيين و در نهايت با استفاده از روش ويکور گزينه هاي مدنظر که چهار وب سايت هواپيماي بوده اند رتبه بندي شدند.