چکیده:
عفت فراتر از لباس و یا تعاملات بینفردی، حالتی است که فرد را در تمامی ابعاد زندگی تحت تاثیر قرار داده، شامل دستهای از رفتارها و حالات چون لباس، حفظ فاصله بینفردی، و رفتار با دیگران، بهخصوص رفتار با پروردگار است. ابنمسکویه، نظریه پیچیدهای در باب کسب فضیلت وابسته به اعمال بدنی، درونیسازی تمایلات، و تعاملات عمومی فراهم میکند. چارچوب نظری وی، هنگامی که در مورد پوشش و عفت بهکار میرود، در رسانهها و گفتمان سیاسی مشهور بوده، که طبق آن پوشش صرفا بهعنوان یک نماد ما را ترغیب میکند تا آن را وسیلهای ببینیم که توسط آن فضیلتها ساخته میشوند. بهعلاوه، حجاب مدرن نشان میدهد که چگونه پرورش فضیلت دربرگیرنده تحول نه تنها در سطح شخصی، بلکه در سطوح بینفردی و اجتماعی میشود. از این زاویه، عفت و پوشش به ایجاد «منطقه فضیلت عمومی» و درونیسازی تمایلات جنسی مناسب در همه افراد از جمله مردان کمک کرده، مانع از آشفتگی و هرج و مرج میل جنسی خارج از ازدواج شده، بهنوبه خود موجب قوام نهاد خانواده میگردد. لذا، پوشش در انظار عام، تنها بخشی یکپارچه از فضیلت بهاشتراکگذارده شده عفت بهشمار میرود.
Reading the Islamic veil as part of character formation highlights the gendered assumptions in Islamic virtue ethics, since the specific acts required for men and women to cultivate modesty are different.the pupose of this paper is showing that Ibn Miskawayhs views open important perspectives on the place of virtue and its cultivation in the Islamic worldview. n particular, they provide a framework within which to revisit the Muslim practice of veiling, thereby allowing us to understand veiling as integral to the development of the virtue of modesty, as well as afford us a nuanced glimpse into Islamic religious theories and practices.
Elizabeth Bucar works within the Islamic and Christian traditions on issues of gender, politics, and emergent technologies (new media and medical advances). Her books include Does Human Rights Need God? (Eerdmans, 2005), Creative Conformity: The Feminist Politics of U.S. Catholic and Iranian ShiI Women (Georgetown University Press, 2011), and The Islamic Veil: A Beginners Guide (Oneworld Publications, 2012). She is currently working on two new comparative projects tentatively titled The Good of Ambiguous Bodies: The Comparative Ethics of Transsexuality and Pious Fashion: The Virtues of Hijabi Fashionistas. She co-chairs the Comparative Religious Ethics Group at the American Academy of Religion and serves on the board of the Society for the Study of Muslim Ethics.
خلاصه ماشینی:
Bucar چکيده Abstract: Reading the Islamic veil عفت فراتر از لباس و يا تعاملات بين - as part of character formation فردي، حالتي است که فرد را در تمامي ابعاد gendered the highlights assumptions in Islamic virtue زندگي تحت تاثير قرار داده ، شامل دسته اي از ethics, since the specific acts رفتارها و حالات چون لباس ، حفظ فاصله بين - required for men and women to cultivate modesty are different.
works within the Islamic and Christian traditions اين زاويه ، عفت و پوشش به ايجاد »منطقٔە on issues of gender, politics, فضيلت عمومي« و درونيسازي تمايلات and emergent technologies (new media and medical جنسي مناسب در همٔە افراد از جمله مردان advances).
(Georgetown Women University Press, 2011), and مقالٔە حاضر، فصل هشتم از کتاب مجموعه The Islamic Veil: A Beginner’sمقالاتي باعنوان »پرورش فضيلت ، رويکردهاي Guide (Oneworld Publications, 2012).
. Muslim Ethics کليدواژه ها: Ibn Miskawayh, virtue اسلام ، شخصيت ،ابن مسکويه ، Keywords: Islam, character, فضيلت مقدمه با توجه به اين که بيش از ٨٠ درصد از جمعيت جهان داراي وابستگيهاي مذهبي هستند، مطالعٔە اخلاق ديني به درک ما از فضيلت ١ ميافزايد (انجمن پئو در حوزٔە مذهب و زندگي عمومي، ٢٠١٢).
Lewis, Schofer, Stalnaker, and Berkson 7.
اگر چه ابن مسکويه به صراحت به نقش حجاب در شکل گيري شخصيت اشاره نميکند، چارچوب ها و مفاهيمي را مورد بحث قرار ميدهد که ميتواند براي اين مطالعٔە موردي همچون نقش اعمال بدني در شکل گيري شخصيت ، اهميت اميال درونيشده ، و بعد اجتماعي کسب فضيلت به کار رود.