چکیده:
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین سبک های هویت و دلبستگی با میزان گرایش به استفاده از
اینترنت در بین دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر میناب بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی
بود. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر میناب به تعداد ٩٠٠ نفر
بود. نمونه این تحقیق ٣٠٠ نفر میباشد که با روش نمونه گیری خوشهای انتخاب شدهاند. برای جمع آوری
اطلاعات از پرسشنامه سبک دلبستگی بزرگسال کولینز و رید ( ١٩٩٠ )، پرسشنامه سبک های هویت وایت و
همکاران ( ١٩٩٨ )، پرسشنامه اعتیاد به اینترنت کیمبرلی یانگ ( ١٩٩٨ ) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل
داده های استخراج شده با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی در قالب جداول و نمودارها و همچنین
آزمون کلموگروف اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون انجام پذیرفت. نتایج حاصل از این تحقیق نشان
داد که سبک های هویت و سبک های دلبستگی و مولفه های آنها با میزان گرایش به استفاده از اینترنت
رابطه معنی دار دارند.
خلاصه ماشینی:
واژه هايکليدي: سبک هاي هويت ، دلبستگي، اينترنت ، دانش آموزان مقطع دوم متوسطه ، ميناب ١٥٨ / تحقيقات جديد در علوم انساني، شماره شانزدهم ، بهار ١٣٩٨ ويژه نامه پنجمين همايش از نگاه معلم ميناب مقدمه و بيان مساله امروزه فناوري اطلاعات به مدد فناوري ارتباطات فراگيرشده و جهان را دگرگون ساخته است .
با توجه به آنچه گفته شد پژوهش حاضر در حال پاسخ به اين سؤال است که آيا بين سبک هاي هويت و دلبستگي و گرايش به ميزان استفاده از اينترنت رابطه اي وجود دارد يا خير؟ اهميت و ضرورت انجام پژوهش با توجه به اهميت آسيب شناسي فضاي مجازي در توسعه جوامع ، در جامعه ما نيز در سال هاي اخير به فنآوري اطلاعات و ارتباطات توجه زيادي شده است .
فرضيه هاي فرعي تحقيق ــ بين سبک اطلاعاتي با گرايش به ميزان استفاده از اينترنت در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر ميناب رابطه معناداري وجود دارد.
فرضيه اصلي: بين سبک هاي هويت و دلبستگي با گرايش به ميزان استفاده از اينترنت در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر ميناب رابطه معناداري وجود دارد.
١٦٨ / تحقيقات جديد در علوم انساني، شماره شانزدهم ، بهار ١٣٩٨ ويژه نامه پنجمين همايش از نگاه معلم ميناب H ١: بين سبک هاي هويت و دلبستگي با گرايش به ميزان استفاده از اينترنت در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر ميناب رابطه معناداري وجود دارد.
١٧٠ / تحقيقات جديد در علوم انساني، شماره شانزدهم ، بهار ١٣٩٨ ويژه نامه پنجمين همايش از نگاه معلم ميناب فرضيه فرعي ٣: بين سبک سردرگم با گرايش به ميزان استفاده از اينترنت در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر ميناب رابطه معناداري وجود دارد.