چکیده:
صلی پژوهش بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در شرکت های بزرگ صنعت فولاد است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ مسیر توصیفی، پیمایشی و همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر متخصصان صنعت آهن و فولاد بودند که از جامعه آماری مورد نظر با توجه به جدول مورگان به شیوه نمونه برداری تصادفی از تعداد 384 نفر پرسش نامه وصول گردیده و به وسیله مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که بازاریابی داخلی و مسوولیت اجتماعی شرکت بر تعامل مناسب با مشتریان تاثیر مثبت دارد همچنینبازاریابی داخلی بر بهرهوری شرکت های آهن و فولاد تاثیر مثبت داشته و بهرهوری و مدیریت زنجیره تامین بر قیمت تاثیرگذاراست. همچنین مدیریت زنجیره تامین و تعامل مناسب با مشتریان بر محصول شرکت های آهن و فولاد تاثیر مثبت دارد. تاثیر قیمت و محصول بر عملکرد برند و همین طور محصول و عملکرد برند بر ارزش ویژه برند نیز مشخص گردید. هر چند تاثیر تعامل مناسب با مشتریان بر عملکرد برند و ارزش ویژه آن اثبات نگردید و تاثیر مسوولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد برند و قیمت محصولات بر ارزش ویژه برند شرکت هایبزرگ فولادی تایید نگردید.
خلاصه ماشینی:
نتايج حاصل از پژوهش نشان داد که بازاريابي داخلي و مسؤوليت اجتماعي شرکت بر تعامل مناسب با مشتريان تأثير مثبت دارد همچنينبازاريابي داخلي بر بهره وري شرکت هاي آهن و فولاد تأثير مثبت داشته و بهره وري و مديريت زنجيره تأمين بر قيمت تأثيرگذاراست .
Zhang, Jiang, Shabbir, & Du 2.
Reijonen, Hirvonen, Nagy, Laukkanen, & Gabrielsson 4 .
Liu, Wong, Tseng, Chang, & Phau 7.
که توجه به برخي عوامل از جمله مديريت زنجيره تأمين ، مسؤوليت اجتماعي شرکت ، بازاريابي داخلي براي بهبود بهره وري و تعامل مناسب با مشتريان براي بهبود عملکرد محصولات و خدمات با توجه به اينکه ارزش ويژه برند مستلزم توجه به عملکرد برند است حائز اهميت است .
Yang, Sonmez, Li, & Duan 3.
Gupta, Väätänen, & Khaneja 5.
Alhouti, Johnson, & Holloway 2.
مدل مفهومي تحقيق با توجه به چارچوب نظري، مدل مفهومي تحقيق حاضر به شرح زير ميباشد: قيمت بازاريابي داخلي ارزش ويژه برند بهره وري مديريت عملکرد زنجيره تامين برند مسئوليت اجتماعي شرکت تعامل مناسب محصول با مشتريان شکل شماره ١: مدل تحقيق ابزار و روش تحقيق حاضر از نوع تحقيقات کاربردي است و با توجه به اينکه براي سنجش فرضيات اطلاعات يک بار جمع آوري شده پژوهش حاضر از لحاظ افق زماني مقطعي بوده که بدان بررسيهاي مقطعي گويند.
البته نتايج اين تحقيق با يافته هاي کيم و هام (٢٠١٦) والهوتي و همکاران (٢٠١٦) نيز همسو ميباشد به طوري که اين پژوهشگران نشان دادند مسؤوليت اجتماعي شرکت تأثير مثبت و معني داري بر تعامل مناسب با مشتريان دارد.
O. (2016(, Prahalad's Market Approach Impacting Brand Loyalty in Base of the Pyramid Philippines: Anderson University.