چکیده:
امروزه بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که سرمایه روانشناختی سازمانها می تواند مزیت رقابتی پایداری برای آنها فراهم کند از طرف دیگرء لازمه حضور و تداوم سازمانها در بازارهای جهانی امروزی توسعه و بکارگیری ایده های
جدید و بکارگیری عملی آن در بازار می باشد. یکی از پارادایم های جدید نوآوری در سازمان که منجر به رقابت پذیر
شدن ی کرددم باراد در انوآآور ی در این باراد بو اسازنده با خارج از مان از چاه
رقبا در تمامی مراحل فرآیند نوآوری میتواند وجود داشته باشد. از این رو هدف اصلی در پژوهش حاضر تعیین عوامل
موثر بر بهبود رفتار سازمانی کارکنان آموزشی و اداری مدارس ابتدایی غیردولتی منطقه ۸ ناحیه ۵ شهراصفهان می
باشد که به شبوه ی توسینی - همبستگی صورت گرفته!است, بدین گونه که راهکارهای پیش بیتی اشده بهامدت
یک ماه بر روی نمونه ی تحقیق اجرا گردید. و در پایان ماه تاثیرات مشخص شدندجامعه ی آماری ما در این پژوهش
کل کارکنان اداری و آموزشی مدارس ابتدایی غیردولتی منطقه ۸ ناحیه ۵ شهراصفهان است که ۱۵۰ کارمند به
شیوه ی نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند در این پژوهش از پرسشنامه
ی محقق ساخته ی رفتار سازمانی که دارای + سوال سد گزینهای با ضریب آلفای کرونباخ ۰,۸۳ استفاده شدهاست»
بعد از اجرای پژوهش وتجزیه وتحلیل اطلاعات به دست آمده نتایج حاصله نشان داد که همه ی عوامل مشخص شده
در بهبود رفتار سازمانی کارکنان اداری و آموزشی مدارس ابتدایی غیردولتی شهراصفهان موثر است اما موثر ترین
عامل؛ عامل نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان با ضریب همبستگی ۰,۶۵۲ است
خلاصه ماشینی:
عوامل موثر بر بهبود رفتار کارکنان (مطالعه موردي:مدارس ابتدايي غيردولتي منطقه ٨ ناحيه ٥ شهراصفهان ) مريم آزادي ١ ، مهرنوش مهدي پور ٢، زهرا کدخدايي اليادراني ٣ ١- مدير دبستان بهار آزادي ، اصفهان ، ايران ٢-آموزگار دبستان بهار آزادي ، اصفهان ، ايران ٣-معاون دبستان بهار آزادي ، اصفهان ، ايران چکيده امروزه بسياري از پژوهشگران بر اين باورند که سرمايه روانشناختي سازمانها مي تواند مزيـت رقابتي پايداري براي آنها فراهم کند از طرف ديگر، لازمه حضور و تداوم سازمانها در بازارهـاي جهاني امروزي توسعه و بکارگيري ايده هاي جديد و بکارگيري عملي آن در بازار مي باشد.
از اين رو هدف اصلي در پژوهش حاضر تعيين عوامل موثر بر بهبود رفتار سازماني کارکنان آموزشي و اداري مدارس ابتدايي غيردولتي منطقه ٨ ناحيه ٥ شهراصفهان مي باشد که به شيوه ي توصيفي – همبستگي صورت گرفته است .
بدين گونه که راهکارهاي پيش بيني شده به مدت يک ماه بر روي نمونه ي تحقيق اجرا گرديد، و در پايان ماه تاثيرات مشخص شدند،جامعه ي آماري ما در اين پژوهش کل کارکنان اداري و آموزشي مدارس ابتدايي غيردولتي منطقه ٨ ناحيه ٥ شهراصفهان است که ١٥٠ کارمند به شيوه ي نمونه گيري تصادفي طبقه بندي شده به عنوان نمونه ي آماري انتخاب شدند در اين پژوهش از پرسشنامه ي محقق ساخته ي رفتار سازماني که داراي ٤ سوال سه گزينه اي با ضريب آلفاي کرونباخ ٠,٨٣ استفاده شده است ، بعد از اجراي پژوهش وتجزيه وتحليل اطلاعات به دست آمده نتايج حاصله نشان داد که همه ي عوامل مشخص شده در بهبود رفتار سازماني کارکنان اداري و آموزشي مدارس ابتدايي غيردولتي شهراصفهان موثر است اما موثر ترين عامل ؛ عامل نظام ارزشيابي عملکرد کارکنان با ضريب همبستگي ٠,٦٥٢ است .