چکیده:
امروزه همه کوشش هایی که بیمه ها و موسسات بیمه ای در خصوص افزایش کیفیت خدمات و کسب توان رقابتی به کار می برند،برای بدست آوردن مشتریان بیشتر و حفظ آنها و به بیان دیگر هر چه بیشتر وفادار نمودن مشتریان است. این هدف به ویژه برای بیمه ها آرمان بسیار بزرگی است. هدف از انجام این تحقیق ارزیابی و رتبه بندی ابعاد بازاریابی رابطه مند بررضایت مشتریان در صنعت بیمه می باشد. جامعه آماری این تحقیق را تعداد100نفر از کارشناسان بیمه ایران شهر ساری در سطح استان مازندران درسال1394تشکیل می دهند. روش تحقیق حاضر از نوع کتابخانه ای و میدانی می باشد که از لحاظ ماهیت در زمره تحقیقات توصیفی وازنوع پیمایشی قراردارد و برای تجزیه و تحلیل داده ها ازروش تحلیل سلسله مراتب (AHP) استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان دهنده این هستند که در میان ابعاد اصلی به ترتیب ابعاد اعتماد، تعهد، ارتباطات، شایستگی و مدیریت تعارض دارای اولویت اول تا پنجم در رضایت مشتری برخوردار می باشند و بعد اعتماد از اهمیت بالاتری نسبت به سایر عناصر اصلی، در رضایت مشتری برخوردار می باشد.
خلاصه ماشینی:
بررسی رضایت مشتریان صنعت بیمه از کیفیت بازاریابی رابطه مند رحمت اله امینی1 1 کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- گرایش بیمه، دانشگاه بابل- ایران چکیده امروزه همه کوشش هایی که بیمه ها و موسسات بیمه ای در خصوص افزایش کیفیت خدمات و کسب توان رقابتی به کار می برند،برای بدست آوردن مشتریان بیشتر و حفظ آنها و به بیان دیگر هر چه بیشتر وفادار نمودن مشتریان است.
هدف از انجام این تحقیق ارزیابی و رتبه بندی ابعاد بازاریابی رابطه مند بررضایت مشتریان در صنعت بیمه می باشد.
سوال اصلی این تحقیق این است که ابعاد بازاریابی رابطه مند چه تاثیری بر رضایت مشتریان در صنعت بیمه دارند و اولویت بندی آنها چگونه می باشد؟ اهمیت و ضرورت تحقیق افزایش نسبی هزینه جذب مشتری جدید باعث شده تا کارشناسان بازاریابی برای بهبود سودآوری فعالیتهای خود به حفظ و نگه داری مشتریان فعلی هم بپردازند.
نتایج تحقیق حاکی از آن است که عوامل تشکیل دهنده بازاریابی رابطه مند رابطه مثیت و معناداری با وفاداری مشتریان بانک داشته و ترتیب اولویت رابطه معنادار آنها با وفاداری مشتریان عیارت است از اعتماد سازی، مدیریت تعارض ، کیفیت ارتباطات و تعهد به خدمت بوده ،به علاوه جنسیت به عنوان یک متغیر تعدیل کننده تأثیری بر رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته نداشته است.
The Impact of Relationship Marketing Tactics on Customer Loyalty: The Mediation Role of Relationship Quality, International Journal of Business Administration Vol. 2, No. 3.
(2003), Relationship marketing case studies of personal experience of eating out, British food journal, Vol. 105, No. 10, pp: 742-750.