چکیده:
ﭘﮋوﻫﺶ ﭘﯿﺶرو ﺑﺎ ﻫﺪف ﺷﻨﺎﺧﺖ رﯾﺴﮏﻫﺎی ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﻗﯿﻤﺖ ﻣﺤﺼﻮل، اﻋﺘﻤﺎد ﻣﺸﺘﺮی ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮل، ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ آﻧﻼﯾﻦ و ارزﯾﺎﺑﯽ ﭘﺲ از ﺧﺮﯾﺪ آﻧﻼﯾﻦ در ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎی اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ اﻧﺠﺎم ﺷﺪه اﺳﺖ. ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف، ﮐﺎرﺑﺮدی و از دﯾﺪﮔﺎه ﻣﺎﻫﯿﺖ و روﯾﮑﺮد ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ، از ﻧﻮع ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ اﺳﺖ. روش ﮔﺮدآوری داده ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪای ﺑﻮده اﺳﺖ. ﺑﺪﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﻣﻘﺎﻻت ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪه در اﯾﻦ ﺣﻮزه ﺑﺮرﺳﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ و ﭘﺲ از ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، ﯾﮏ ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ ﺑﺮای رواﺑﻂ ﺑﯿﻦ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اراﺋﻪ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ. ﺑﺮرﺳﯽﻫﺎی ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ، رﯾﺴﮏﻫﺎی ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﻗﯿﻤﺖ ﻣﺤﺼﻮل ﺑﺮ ارزﯾﺎﺑﯽ ﺧﺮﯾﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬار اﺳﺖ و ﻧﻘﺶ ﻣﯿﺎﻧﺠﯽ اﻋﺘﻤﺎد ﻣﺸﺘﺮی ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮل و ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ آﻧﻼﯾﻦ در اﯾﻦ راﺑﻄﻪ ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.
خلاصه ماشینی:
com@gh_soleimani٢٠٠٦ چکيده پژوهش پيش رو با هدف شناخت ريسک هاي کيفيت و قيمت محصول ، اعتماد مشتري به محصول ، تصميم به خريد آنلاين و ارزيابي پس از خريد آنلاين در فروشگاه هاي اينترنتي انجام شده است .
بررسيهاي مطالعات نشان ميدهد، ريسک هاي کيفيت و قيمت محصول بر ارزيابي خريد تاثيرگذار است و نقش ميانجي اعتماد مشتري به محصول و تصميم به خريد آنلاين در اين رابطه مورد تاييد قرار گرفت .
با توجه به موارد مذکور در اين تحقيق تلاش ميشود نقش استراتژيهاي بازاريابي محصول بر ارزيابي مشتريان به خريد از فروشگاه هاي اينترنتي مورد بررسي قرار گيرد.
٢-٢- تصميم به خريد آنلاين به تمايل مصرف کنندگان به خريد محصولات و يا استفاده از خدمات ارايه شده توسط فروشندگان آنلاين در محيط هاي تجارت الکترونيک گفته ميشود.
ميتچل در اين باره معتقد است کـه ريسک دريافت شده بر پنج مرحله تصميم گيري مصرف کننده تاثير مـيگـذارد کـه شـناخت مساله ، جستجوي اطلاعات پيش از خريد، ارزيابي متغيرها، تصميم خريد و رفتار پـس از خريـد هستند .
در نتيجه ، ريسک هاي ادراک شده تاثير زيادي بر تصميم به خريد براي مصرف کننده آنلاين دارند [١٣].
S. , The mediating role of consumer trustinan online merchant inpredicting purchase intention.
Consumer perceptions of privacy and security risks for online shopping.
Marketing strategies, perceived risks, and consumer trust in online buying behaviour.
Exploring consumer perceived risk and trust for online payments: An empirical study in China’s younger generation.