چکیده:
با وجود آنکه نیاز به تحقیقات بسیاری برای شناسایی برعملکرد صادراتی احساس میشود اما متاسفانه
تلاش های اندکی در این زمینه و به خصوص در مورد کالاهای صادراتی ایرانی صورت پذیرفته است.
مطالعاتی که در آن نقش آمیخته بازاریابی و جهانی شدن برعملکرد صادراتی بنگاه ها مورد تایید قرار گرفته
است علاوه بر توجه دادن مدیران این بنگاه ها به اهمیت تخصیص منابع کافی برای طراحی مناسب راهکار
آمیخته بازاریابی و جهانی شدن رهآورد مهمی نیز برای مدیران سطوح عالی سیاستگذاری صادراتی به
همراه دارد. هدف از این تحقیق بررسی تاثیرابعاد آمیخته بازاریابی و جهانی شدن بر عملکرد صادرات
شرکتهای تولیدی وصادراتی استان تهران می باشد. روش انجام پژوهش، توصیفی و از نوع رگرسیون
میباشد. روش گردآوری داده ها میدانی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بوده است. جامعه آماری
تحقیق حاضر ١٤٧١ شرکت تولیدی وصادراتی استان تهران بوده است و در ابتدا آمار شرکتها از اداره
صنعت، معدن و تجارت گرفته شده و سپس به هر یک از شرکت های صادراتی مراجعه شده است و به
هر شرکت پرسشنامه توزیع شده و پس از جمع آوری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است و داده ها با
استفاده از نرم افزار spss مورد آزمون قرار گرفته اند. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ
استفاده شد که برای همهی متغیرها بالاتر از7.0
بدست آمد. نتایج نشان می دهند که ٦ فرضیه، تاثیر قیمت محصولات و خدمات بر عملکرد صادرات وتاثیر نوع محصول بر عملکرد صادرات و تاثیر توزیع محصولات برعملکرد صادرات و تاثیر ترفیع فروش برعملکرد صادرات و تاثیرعوامل اقتصادی برعملکرد صادرات شرکت های صادراتی استان تهران مورد تایید قرار گرفت و متغیرهای آن تاثیر مثبت و معناداری بر یکدیگر دارند و تاثیر عوامل فرهنگی بر عملکرد صادرات تاثیر مثبت و معناداری بر یکدیگر ندارند و مورد تایید قرار نگرفت
خلاصه ماشینی:
هومان لياقتي و نقش و تأثير عناصر آميخته مدل مفهومي دارد جامعه آماري : در اين مرحله يافته هاي نتايج نشان دادمهمترين وحيد عسکري و بازاريابي بر صادرات انار با استفاده از روش کليه صادر کنندگان ميداني و کتابخانه اي عوامل تأثيرگذار بر محدثه صادقي و ارگانيک ايران مطالعه اشتوگ و هورمن محصولات ارگانيک به روش توسعه صادرات انار در سيدمحمد مجابي موردي :شهرستان ساوه متغير مستقل : نمونه آماري :٥٠نفر از بخش استقرايي طبقه بندي و بين عوامل آميخته سال ١٣٩٤ آميخته بازاريابي صادر کنندگان و سپس تجزيه وتحليل بازاريابي به ترتيب عنصر متغيروابسته : توليدکنندگان داراي سابقه شده و فرضيه ها يا قيمت ، عنصر محصول ، صادرات صادرات مي باشند.
بنابراين ، مدل رگرسيون باتوجه به اينکه کمتر از مقدار ثابت ٠,٠٥ ميباشد معنيدار است و ميتوان نتيجه گرفت که قيمت محصولات و خدمات بر عملکرد صادرات شرکت هاي صادراتي استان تهران تاثير مثبت و معناداري دارد.
sig براي اين متغير برابر ٠,٠٠٠ بوده که کمتر ازسطح معناداري ٠,٠٥ است و در نتيجه فرضيه اول مبني بر قيمت محصولات و خدمات بر عملکرد صادرات شرکت هاي صادراتي استان تهران تاثير مثبت و معناداري دارد، تاييد ميگردد.
Sig براي اين متغير برابر ٠,٠٠٠ بوده که کمتر از سطح معناداري ٠,٠٥ است و در نتيجه فرضيه دوم مبني بر نوع محصول بر عملکرد صادرات شرکت هاي صادراتي استان تهران تاثير مثبت و معناداري دارد، تاييد ميگردد.