چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری اجتماعی و عزت نفس
دانش آموزان دیرآموز شهر رابر در سال تحصیلی 98-97 انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل
کلیه ی دانش آموزان دیرآموز شهر رابر است که تعداد آنها ٢٠٠ نفر بود و ١٠٠ نفر(50 دختر و 50 پسر)
از دانش آموزان دیرآموز شهر رابر به روش نمونهگیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای
جمع آوری داده ها از پرسشنامه مهارت های زندگی، سازگاری اجتماعی و عزت نفس استفاده شده است و
برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t و معادله ساختاری استفاده شده است. نتایج
تحقیق نشان داد که : بین مهارتهای زندگی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان دیرآموز رابطه وجود دارد.
بین مهارتهای زندگی و عزت نفس دانش آموزان دیرآموز رابطه وجود ندارد. بین سازگاری اجتماعی و
عزت نفس دانش آموزان دیرآموز رابطه وجود ندارد. بین مهارتهای زندگی دانش آموزان دختر و پسر
تفاوت معناداری وجود دارد. بین سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود
ندارد. بین عزت نفس دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد.
خلاصه ماشینی:
ايران چکيده پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر سازگاري اجتماعي و عزت نفس دانش آموزان ديرآموز شهر رابر در سال تحصيلي ٩٨-٩٧ انجام گرفت .
آزمون پيرسون نيز رابطه معناداري بين متغيرهاي مهارتهاي زندگي و عزت نفس دانش آموزان ديرآموز را نشان ميدهد که اين رابطه در سطح ٠٠٥ فرضيه سوم پژوهش H٠ : بين سازگاري اجتماعي و عزت نفس دانش آموزان ديرآموز رابطه وجود دارد.
آزمون پيرسون نيز رابطه معناداري بين متغيرهاي سازگاري اجتماعي و عزت نفس دانش آموزان مقطع متوسطه را نشان ميدهد که اين رابطه در سطح ٠٠٥ ١٧٤ / فصلنامه تحقيقات جديد در علوم انساني، دوره جديد، شماره هفدهم ، بهار ١٣٩٨ * * * * * فرضيه چهارم : بين مهارتهاي زندگي دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداري وجود دارد.
آزمون پيرسون نيز رابطه معناداري بين متغيرهاي سازگاري اجتماعي و عزت نفس دانش آموزان مقطع متوسطه را نشان ميدهد که اين رابطه در سطح ٠٠٥ فرضيه چهارم : بين مهارتهاي زندگي دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداري وجود دارد.
نتايج ضريب همبستگي پيرسون جدول ٤-٤ نشان داد بين مهارتهاي زندگي و سازگاري اجتماعي دانش آموزان ديرآموز رابطه معناداري وجود دارد.
نتايج ضريب همبستگي پيرسون جدول ٤-٥ نشان داد بين مهارتهاي زندگي و عزت نفس دانش آموزان ديرآموز رابطه معناداري وجود ندارد.
نتايج ضريب همبستگي پيرسون جدول ٤-٦ نشان داد بين سازگاري اجتماعي و عزت نفس دانش آموزان ديرآموز رابطه معناداري وجود ندارد.
اين يافته با يافته هاي پژوهش براي (١٩٩٥) همخواني اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر سازگاري اجتماعي و عزت نفس دانش آموزان ديرآموز شهر رابر....