چکیده:
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی بررسی تاثیر بازی های بومی و محلی بر انگیزه پیشرفت تحصیلی
درس ریاضی دانش آموزان سطح ٢ ابتدایی ناحیه ١ بندرعباس می باشد. نمونه ی آماری این پژوهش شامل
جامعه ی آماری در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان سطح ٢ مقطع ابتدایی ناحیه ١ بندرعباس به تعداد
٥٧٨٩ نفر و نمونه پژوهش ٦٠ نفر از دانش آموزان سطح ٢ مقطع ابتدایی ناحیه ١ بندرعباس که ٣٠ نفر به
عنوان گروه ازمایش و ٣٠ نفربه عنوان گروه گواه انتخاب شدند می باشد که به صورت تصادفی ساده
انتخاب شده اند. ابزارهای پژوهش نیز شامل پرسشنامه ی انگیزش پیشرفت تحصیلی هرمنس (AMT) بود.
داده های جمع آوری شده با استفاده از روش آماری آزمون ANCCOVA و ANOVA مورد تجزیه
و تحلیل قرار گرفتند.
نتایج نشان داد که شود بین دانش آموزانی که در بازی های محلی شرکت کرده اند (گروه آزمایش) نسبت
دانش آموزانی که در بازی های محلی شرکت نکرده اند (گروه کنترل) از نظر افزایش انگیزه پیشرفت
تحصیلی، اعتماد به نفس، پشتکار، سخت کوشی تفاوت معنی داری وجود دارد. یعنی میتوان بیان داشت
که مداخلهی آزمایشی موجب این عوامل در گروه آزمایش شده است و مداخله ی آزمایشی موجب
تغییری در آینده نگری در گروه آزمایش نشده است
خلاصه ماشینی:
بررسي تاثير بازيهاي بومي و محلي بر انگيزه پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان سطح ٢ ابتدايي ناحيه ١ بندرعباس صغرا مرادي کارشناس ارشد آموزش و بهسازي منابع انساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد بندرعباس .
ايران چکيده هدف از انجام پژوهش حاضر بررسي بررسي تاثير بازيهاي بومي و محلي بر انگيزه پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان سطح ٢ ابتدايي ناحيه ١ بندرعباس ميباشد.
واژه هايکليدي: بازيهاي بومي و محلي، انگيزه پيشرفت تحصيلي، درس رياضي ١٧٤ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال چهارم ، شماره يکم ، تابستان ١٣٩٨ * * * * * مقدمه رياضيات يکي از کهن ترين دانش هايي است که همواره مورد توجه بشر بوده است .
/ ١٧٩ است و همچنين با توجه به نتايج ضد و نقيض تحقيقات صورت گرفته در اين زمينه ، پژوهش حاضر سعي به بررسي رابطه ي بين بازيهاي بومي و محلي بر انگيزه پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان دارد.
١٨٨ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال چهارم ، شماره يکم ، تابستان ١٣٩٨ * * * * * فرضيه ٥: بازيهاي بومي و محلي در سخت کوشي در درس رياضي دانش آموزان سطح ٢ ابتدايي ناحيه ١ بندرعباس تاثير دارد.
به عبارت ديگر، مي توان بيان داشت که مداخله ي آزمايشي موجب افزايش سخت کوشي در گروه آزمايش شده است بررسي اثر بازي هاي بومي و محلي بر انگيزه پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان سطح ٢ ابتدايي ...
نتايج اين تحقيق ، ضعف و ناتواني روشهاي تدريس سنتي و بررسي اثر بازي هاي بومي و محلي بر انگيزه پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان سطح ٢ ابتدايي ...