Skip to main content
فهرست مقالات

مدرسه سیار وسیله ای برای مقابله با مشکلات تحصیلی دانش آموزان محروم حاشیه شهرها

نویسنده:

(6 صفحه - از 36 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه ، مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان محروم ، دانش‌آموزان محروم حاشیه شهرها ، مدرسهء سیار ، مدرسه سیار ، وضعیت ساکنان محله‌های حاشیه‌ای شهر ، معلمان ، معلمان ، علل ترک تحصیل دانش‌آموزان منطقه ، مشارکت اجتماعی ساکنین منطقه کمک

خلاصه ماشینی:

"مدرسهء سیار وسیلهء مناسبی برای بررسی و شناخت وضعیت ساکنان‌ محله‌های حاشیه‌ای شهرها و یا پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پرورشی‌ بخش عمده‌ای از ساکنان این نوع مناطق است. این دفتر کوچک سیار حامل‌ معلم با تجربه‌ای است که قبلا شناخت لازم در زمینهء مسائل و مشکلات فرهنگی-اجتماعی‌ منطقهء موردنظر و چگونگی پاسخگویی به‌ نیازها و انتظارات ساکنان منطقه را به دست‌ آورده است. 3از طرفی بررسی نیازها و انتظارات اولیای مناطق محروم عمدتا نشانگر این واقعیت است که آنان اهمیت فوق العاده‌ای‌ برای مدرسه به عنوان مهمترین وسیلهء ارتقای‌ اجتماعی قائلند و از مدرسه انتظار دارند که‌ علاوه بر ارتقای دانش،رسالت تربیت فرزندان‌ آنان را به عهده گرفته،کمبودهای فرهنگی و تربیتی خانواده را نیز جبران نماید. این قبیل اولیاء در آرزوی موفقیت تحصیلی‌ فرزندانشان انتظار دارند که مدرسه محیطی باز و دعوت‌کننده باشد تا آنان بتوانند بدون ترس‌ از اینکه مورد قضاوت یا پیشداوری قرار گیرند، آگاهی و شناخت لازم را در مورد انتظارات، برنامه‌ها،رشته‌های تحصیلی و امکانات‌ آموزشی و پرورشی مدرسه کسب کنند و در مورد کمکهایی که خانواده می‌تواند در جهت‌ تسهیل موفقیت فرزندان انجام دهد،راهنمایی‌ شوند. با اینکه نتایج تحقیقات در زمینهء ارتباط بین‌ خانه و مدرسه علاوه بر تأکید بر لزوم و اهمیت‌ همکاری بین این دو نهاد نشان دهندهء تمایل و علاقهء هردو طرف به ایجاد رابطه‌ای نزدیک‌ است،ارتباط سازنده،بین خانه و مدرسه به‌ خصوص در مناطق محروم به‌ندرت برقرار می‌شود و دانش‌آموزان پرمسألهء این مناطق کمتر از آثار مثبت مشارکت بین اولیاء و مربیان خود بهره‌مند می‌گردند."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.