چکیده:
امروزه مشتریان و مصرفکنندگان در جستجوی عرضهکنندگانی بوده که کالا یا خدماتی بهتر به آنها ارائه کنند. اعتماد مشتری و کسب رضایت وی اساسیترین عوامل در تداوم سازمانهای مختلف، ازجمله شرکت خودروسازی سایپا و نمایندگیهای زیر فعالیت این شرکت میباشد. این شرکت با توجه به منحصربهفرد کردن فعالیتهای مربوط خدمات گارانتی بدنه را در راستای افزایش رضایت مشتریان راهاندازی نموده است. گارانتی بدنه سایپا یکی از سرویسهای جذاب سایپا کارت طلایی میباشد که مالکان خودروهای سواری گروه سایپا میتوانند با خرید آن اتومبیل خود را در صورت آسیب دیدن بر اثر حوادث و یا سرقتهای احتمالی تحت پوشش این بیمه قرار دهند. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر رضایتمندی و اعتماد مشتریان از گارانتی بدنه سایپا در نمایندگی 2110 گروه خودروسازی سایپا استان اردبیل است که از لحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش توصیفی - همبستگی است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 89 نفر محاسبه که به روش تصادفی در دسترس در بین مشتریان نمایندگی 2110 گروه خودروسازی سایپا استان اردبیل که حداقل یکبار از این گارانتی استفاده نمودهاند توزیع و بهصورت تکمیلشده جمعآوری گردید. ابزار مورداستفاده پرسشنامه میباشد. برای نتیجههای یافته از نرمافزار spss20 بهره گرفتهشده است که نتایج پژوهش حاکی از آن است که رضایت مشتری بر گارانتی بدنه سایپا در نمایندگی 2110 اردبیل تاثیر معنادار دارد و همچنین تاثیر مثبت و معنادار اعتماد مشتریان بر گارانتی بدنه سایپا تائید شد.
خلاصه ماشینی:
1 - Chakraborty 2 - Oliver 3 - Srivastava & Kaul 4 -Wang با توجه به مطالب فوق ، مشتری و کسب رضایت و اعتماد وی اساسیترین عوامل در تداوم سازمان های مختلف ، ازجمله شرکت خودروسازی سایپا و نمایندگیهای زیر فعالیت این شرکت میباشد.
گروه خودروسازی سایپا استان اردبیل ٥ در پوشش گارانتی بدنه کارت نارنجی مشتری پس از تصادف خودرو خود را برای تعمیر به نزدیک ترین نمایندگی خدمات پس از فروش سایپا تحویل میدهد و پس از پایان تعمیرات آن را تحویل میگیرد، در حالی که در بیمه های معمولی یکی از مشکلات اصلی صاحب خودرو پس از تصادف ، مراجعه به شرکت های بیمه ، برآورد خسارت ، یافتن تعمیرگاه مناسب از نظر فنی و هزینه ای برای تعمیر خودرو است ؛ و بابیان اینکه تعمیرات خودروهای امروزی پیچیده و تخصصی شده است ادامه داد: در حال حاضر بیشتر تعمیرات خودروهای تصادفی توسط افرادی که دوره های آموزشی لازم را ندیده اند و در تعمیرگاه های غیر استاندارد انجام میشود که این خود باعث وارد شدن خسارت های بیشتر به خودرو می شود.
The Effect of Customer Satisfaction and Trust on SAIPA body warranty In the representation of 2110 SAIPA automobile group in Ardebil province Somayeh Saebnia 1 2 Solmaz Arjang *3 Akbar Javidi Date of Receipt: 2019/00/00 Date of Issue: 2019/04/13 Abstract Today, customers and consumers are looking for suppliers to provide them with better products or services.
Therefore, the purpose of this study was to investigate the effect of customers' satisfaction and trust on Saipa body warranty on the representation of 2110 Saipa automobile companies in Ardebil province.