Skip to main content
فهرست مقالات

نگرشی بر ارزش‌ها و کارکردهای دانشگاه، در مراکز آموزش اطلاعاتی- امنیتی

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (28 صفحه - از 5 تا 32)

یکی از اساسی ترین ضرورت های سازمان های اطلاعاتی- امنیتی، درک موقعیت ها و شناخت صحیح مسائل و چالش های پی شرو و انطباق ساختار و برنامه سازمان برای پاسخگویی شایسته و به موقع، به منظور پیش بینی آینده و تحلیل درست مسائل است. این سازمان ها ازجمله نهادهایی هستند که آموزش در آن نقش کلیدی داشته و کارکنان آن در مقاطع مختلف کاری و خدمتی، آموزش های خاص و هدفمندی ا ر طی می نمایند. مراکز آموزش اطلاعاتی- امنیتی به شرط تحقق واقعی ارزش ها و کارکردهای مورد انتظار، نقش بسزایی در تعالی و موفقیت های سازمان های متبوع خود خواهند داشت. این پژوهش با هدف تبیین وضعیت تحقق ارزش ها و کارکردهای دانشگاهی در مراکز آموزش اطلاعاتی- امنیتی و بر اساس روش تفسیری رویکرد کیفی، شکل گرفته و از تحلیل اسنادی به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات بهره گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد در بحث ارزش های دانشگاهی مراکز آموزش اطلاعاتی- امنیتی کشور، اولویت بخشی به ارزش های سازمانی بیش از ارزش های نهادی بوده و در مقوله کارکردهای دانشگاهی، دو نوع «یادگیری برای دانستن» و «یادگیری برای با هم زیستن» تا حدود زیادی مورد غفلت قرار گرفته است


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.