Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر گزارشگری مالی اینترنتی بر ارزش شرکت

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم) (28 صفحه - از 329 تا 356)

روند پرشتاب دگرگونی‌های صورت گرفته در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به‌ویژه اینترنت، کلیه‌ی ابعاد جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده به‌گونه‌ای که برای مثال در حوزه‌ی حسابداری منجر به معرفی یک رشته‌ی نوین و انقلابی برای گزارشگری مالی شده است. این روش نوین گزارشگری در عصر جدید را گزارشگری مالی اینترنتی گویند. با توجه به اهمیت این نوع گزارشگری که می‌تواند تأثیر بسزایی بر تصمیم‌گیری استفاده‌کنندگان از اطلاعات مالی داشته باشد، پژوهش حاضر به دنبال بررسی اثرات این شیوه‌ی جدید گزارشگری بر ارزش شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نوع پژوهش‌های توصیفی- همبستگی است. برای انجام این پژوهش نمونه‌ای متشکل از 112 شرکت از میان کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به روش حذف سیستماتیک انتخاب گردید. همچنین این پژوهش به صورت مقطعی بوده و از اطلاعات صورت‌های مالی و یادداشت‌های توضیحی شرکت‌های نمونه در پایان سال 1394 استفاده شده است. بر اساس نتایج پژوهش، درصد گزارشگری مالی اینترنتی و درصد اقلام محتوایی گزارشگری مالی اینترنتی بر ارزش شرکت تأثیر مثبت و معنی‌داری دارد، ولی درصد اقلام نحوه ارائه گزارشگری مالی اینترنتی بر ارزش شرکت تأثیری ندارد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.