چکیده:
استارتآپها دارای بودجه، منابع یا تجربهای محدود هستند، از اینرو انتخاب شیوه بازاریابی برای آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است. از سویی عدم اعتماد مخاطبان به تبلیغات سنتی، باعث افزایش گرایش بازاریابان، به مفهوم روزنامهنگاری برند شده است.پژوهش باهدف بررسی اثر روزنامهنگاری برند برقصد حمایت مشتریان از کسبوکارهای نوپای داخلی صورت گرفت. ازلحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه جمعآوری دادهها توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری کلیه شهروندان تهرانی که از خدمات تپ سی استفاده میکنند. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران که با توجه به جامعه آماری نامحدود، حجم نمونه 384 نفر بهصورت روش نمونهگیری خوشهای در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری، پرسشنامه هست، پایایی با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و روایی از روش (CVR)، مورد تائید قرار گرفت. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری توسط نرمافزار لیزرلصورت گرفت.نتایج حاکی از تائیدکلیه فرضیات است. نتایج نشان داد که روزنامهنگاری برند بر ابعاد قصد حمایت مشتریان تأثیرگذار است. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر میتوان گفت، توجه به روزنامهنگاری برند در فعالیتهای بازاریابی دیجیتال باعث افزایش کیفی محتوای تبلیغات و جلب اعتماد و توجه مشتریان و نیز افزایش قصد حمایت مشتریان از استارتآپها میگردد.
خلاصه ماشینی:
فليوکــس ٧ (٢٠١٤) بيــان مي کنــد کــه «اخيــراً شــرکت ها وسوســه مي شــوند کــه فعاليت هــاي روزنامه نــگاري برنــد را بــا محتــواي روزافزون تــري بـه اشـتراک بگذارنـد» هـدف روزنامه نـگاري برنـد دسـتيابي بـه قـدرت و نفـوذ در بازارهـا و جامعـه و تقويـت روابـط آن هـا بـا مشـتريان و ذينفعـان مختلـف اسـت (فرانسيسـکو و لاتــره ٨، ٢٠١٧).
بـه ايـن معنـي کـه روزنامه نـگار برنـد، بـا حاشيه نويسـي بـر يـک خبـر و پيگيـري يـک ماجـرا، فعاليـت خوبـي را انجـام داده اســت و مشــتريان يــک برنــد نيــز توانســته اند در لابــه لاي متن هايــي کــه متعاقــب يــک خبــر توليدشــده و منتشــر مي شــود بــه اطلاعــات جديــدي دســت يابنــد انجــام بهينـه ايـن کار آن چنـان دشـوار نيسـت و بـا به کارگيـري برخـي از روش هـاي آموزشـي ، مي تــوان به راحتــي آن را در خدمــت برندينــگ و بازاريابــي قــرار دارد.
در ادامــه تعاريــف روزنامه نــگاري برنــد مطرح شــده کــه ايــن فعاليــت ، هــدف تبليغاتــي نــدارد، لــذا بايــد مشــخص شــود کـه محتـواي منتشرشـده توسـط ايـن شـرکت ، بـه دنبـال راضـي کـردن مشـتريان بـراي اسـتفاده از برنـد نيسـت .
فعاليت هــاي روزنامه نــگاري برنــد زمانــي موفــق اســت کــه محتــواي منتشرشــده توســط ايـن شـرکت ، بـه افزايـش اعتمـاد عمومـي در مـورد آن برنـد منجـر مي شـود.
Allah Dadi, Mehdi, Tajzadeh Namin, Abolfazl, Abbaszadeh, Hassan, Omidisand, Reza (2015) The Impact Of Brand Story on Brand Image Understanding Using Dialog Analysis Method (Apple Product Study)National Conference on Marketing Research February 21, 2015, Shahid Beheshti International Center of Conferences, Special Issue, New Journal Marketing Research.
uk/news/2014/why-brand journalism-is-the- future-Of-content-marketing/, checked on 3/6/2016.