چکیده:
توجه رو به رشدی به نقش زنان در اداره و اجرای کسبوکارها در اقتصاد جهانی معطوف شده که عمدتا" به دلیل افزایش تاکید بر برابری جنسیتی است. علیرغم اهمیتی که کارآفرینی زنان دارد، اخیرا توجه تحقیقاتی به کارآفرینی در زمینه دینامیکهای کارآفرینی زنان افزایش یافته است. این مقاله با مطالعه مروری مقالات کارآفرینی زنان در کسب و کارهای خانوادگی، دو هدف را دنبال می نماید اولا": با بررسی بخشی از مقالات منتشر شده بین سالهای 1975 تا 2016، مایل به پیشرفت ادراکاتمان از تحقیقات کارآفرینی زنان در سایر کشورها هستیم. ثانیا": شکاف های موجود در ادبیات تحقیق را مشخص نموده و امیدواریم که محققان داخل کشور بتوانند زمینه های تحقیقاتی را در این خصوص، توسعه دهند.
خلاصه ماشینی:
در حالی که در زمینه تحقیق کارآفرینی زنان و کسب وکارهای خانوادگی، شاهد رشد هستیم ، اما هنوز درک چگونگی ارتباط آن ها دارای نقصان است که این مسئله به دلیل کلیشه ها و تصورات غالب موجود درباره زنان کارآفرین ، بویژه از نظر نقش آن ها در کسب وکارهای خانوادگی می باشد (راتن ، ٢٠١٢).
٢. پیشینه پژوهش اغلب زنان کارآفرین به جهت پیشرفت اقتصادی و یا بدست آوردن استقلال بیشتر،کسب وکارهای خود را راه اندازی میکنند(مالاچ -پینس و شوارتز١، ٢٠٠٨)، که این امر بر رشد کارآفرینان زن در کسب وکارهای خانوادگی به عنوان یکی از بزرگ ترین انواع کسب وکارها در اقتصاد جهانی ، تاثیر گذاشته است .
اولین مسیر همانا، محدودیت زنان کارآفرین به دلیل جنسیت خود در کسب وکارهای خانوادگی است این یعنی مشخصات مبتنی بر جنسیت وجود دارد که روش رفتار زنان در کسب وکار خانوادگی را تحت تاثیر قرار میدهد.
شناسایی موقعیت برای زنان کارآفرین شامل بررسی روش هایی است که میتوانند از طریق آن ها در مشارکت کسب وکار خانوادگی موفق شوند.
7 Langowitz and Minniti 8 Galloway et al.
Gender and family business: New theoretical directions, guest editorial.
Research on women business owners: Past trends, a new perspective and future directions.
Feminist insight on gendered work: New direction in research on women and entrepreneurship.
International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1(1), 25-41.
International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1(1), 25-41.
International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1(1), 25-41.
International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1(1), 25-41.
This article, by reviewing the articles on women entrepreneurship in the family business, pursues two goals.