چکیده:
هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش رادیو و تلویزیون در توسعه گردشگری ورزشی شهر اراک بود. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران و متخصصان ورزش، مدیران و متخصصان گردشگری، مدیران و متخصصان رسانههای ورزشی شهر اراک بودند و نمونه آماری تحقق حاضر به صورت تصادفی و با استفاده از جدول مورگان و کرجسی 384 نفر تعیین گردید. ابزار جمعآوری اصلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن به تایید 12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و گردشگری قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 0/82 دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و آزمون رتبهای فریدمن استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 22 انجام گرفت. یافتههای تحقیق نشان داد، تلویزیون بیشترین نقش را در بازاریابی گردشگری ورزشی و رادیو بیشتر نقش را در آموزش نیروی انسانی گردشگری ورزشی شهر اراک داشت. نتایج تحقیق نشان داد، رادیو و تلویزیون نقش مهمی در جایگاه مثبت صنعت گردشگری ورزشی در ذهن گردشگران دارند.
خلاصه ماشینی:
com Tell::09183454055 Abstract The purpose of this study was to investigate the role of Radio and Television in the development of sport tourism in Arak.
قاسمي و کشکر (١٣٩٠)، در تحقيقي به بررسي "نقش اعتماد به رسانه هاي ورزشي در ميزان اثرگذاري آن بر دانشجويان ورزشکار" پرداختند؛ نتايج تحقيق نشان داد، عليرغم وجود اعتماد عمومي نسبت به رسانه هاي مختلف ، تلويزيون به عنوان مورد اعتمادترين رسانه انتخاب گرديد.
جدول شماره (٣) نتايج اين آزمون در سطح معني داري (٠٠٥ نشان مي دهد: جدول شماره (٣) نتايج آزمون کولموگروف - اسميرنوف (به تصویر صفحه رجوع شود) براي اولويت بندي مؤلفه هاي نقش راديو و تلويزيون در گردشگري ورزشي از آزمون رتبه اي فريدمن استفاده شد.
003 جدول شماره (٤): نتايج آزمون رتبه بندي نقش تلويزيون در مؤلفه هاي توسعه گردشگري ورزشي (به تصویر صفحه رجوع شود) يافته هاي حاصل از آزمون رتبه اي فريدمن در جدول فوق نشان داد، تلويزيون بيش ترين نقش را در بازاريابي گردشگري ورزشي با ميانگين رتبه اي ٤/٣٢ کم ترين نقش را در شناسايي ظرفيت هاي محيطي با ميانگين رتبه اي ٣/١٥ داشت .
جدول شماره (٥): نتايج آزمون رتبه بندي نقش راديو در مؤلفه هاي توسعه گردشگري ورزشي (به تصویر صفحه رجوع شود) يافته هاي حاصل از آزمون رتبه اي فريدمن در جدول فوق نشان داد، راديو بيش ترين نقش را در آموزش نيروي انساني در گردشگري ورزشي با ميانگين رتبه اي ٤/٠٨ کم ترين نقش را در شناسايي ظرفيت هاي محيطي با ميانگين رتبه اي ٣/٠٢ داشت .