خلاصه ماشینی:
"آنچه در این گفتوگو در پی آنیم،رسیدن به راهکارهایی دربارهء نقش رسانه در ترویج فرهنگ حجاب است که البته مدتها از سوی ما و نهادهای فرهنگی کشور مغفول مانده بود.
برای نمونه، *سید علی آتشزر (به تصویر صفحه مراجعه شود) وقتی عملکرد رسانه دربارهء نقش زن در خانواده یا مسئلهء اشتغال زنان نقد میشود،میگویند چون این مسئله هنوز در جامعه حل نشده است،پس نمیتوان به رسانه خرده گرفت؛زیرا رسانه تابعی از جامعه است؛اما درست این است که رسانه خود یک نهاد فرهنگی است و همیشه نباید رسانه از فرصتها استفاده کند.
اتفاقی به نام طرح امنیت اجتماعی در جامعه افتاده است و رسانه میخواهد به مردم بگوید این طرح چیست؟البته یکی از وظایف رسانه انجام کار خبری است؛ولی نه همهء وظایفش،به نظر میرسد نقطهء افتراق رسانهء ما با رسانههای مشابه همین باشد.
حجاب را بیشتر معادل پوشش میدانند؛در صورتی که چنین نیست؛چون اگر معادل پوشش باشد،بسیاری از زنان بدحجاب که مانتویی به تن کردهاند و پارچهای هم بر سرشان است،پوشیده هستند!در مسئلهء حجاب،مؤلفههای دیگری به جز پوشش هست که باید تعریف شود و البته این مهم بر عهدهء رسانه است.
پهلوانیان:به نظر میرسد رسانهء ما برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید قدمهایی برمی داشته که به عللی از انجام آنها بازمانده است و این خود نیازمند یک آسیبشناسی دقیق است.
اگر واقعا از جامعه تأثیر میپذیرد،پس اینها که در رسانه نشان داده میشود چه اندازه با واقعیتهای جامعهء ما برابری میکند؟برای نمونه آیا مردم در این سطح از رفاه قرار دارند که رسانه نمایش میدهد؟سریال زیر تیغ موفق عمل میکند؛ چون تا حدودی به زندگی مردم نزدیک است."