چکیده:
این نوشتار، ترجمه و تلخیص فصل ششم کتاب قوای ذهن: بازآفرینی یادگیری لیبرال در آمریکا (2006) نوشتة لوین است. دانلد لوین، رئیس سابق دانشگاه شیکاگو، در خلاصة جذاب خود از زندگی آکادمیک متفکر تربیتی، جوزف شواب، کسی که سهم مهمی در بازآفرینی یادگیری لیبرال در آموزش عالی دارد، ضمن به تصویر کشیدن تلاشهای علمی یک دانشمند برجسته و مبارزات تربیتی یک معلم اسطورهای برای تحقق آرمانهایش، تحولاتی مهم را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد که به ساختن یک پارادایم برای هنرهای لیبرال کمک کرده است. دیدگاههای چالشبرانگیزی که شواب در ابعاد عمل و نظر رشته برنامة درسی طرح کرده است، دگرگونیهای مهم و تاثیراتی شگرف برجای گذاشتهاند
This paper is translation and summary of the sixth chapter of Levine’s Powers of the Mind: The Reinvention of Liberal Learning in America (2006). The former University of Chicago dean Donald N. Levine in his marvelous summary of academic life of the educational thinker Joseph Schwab who has a considerable contribution to reinvention of liberal learning in the higher education، Beside illustrating the scientific endeavors of an eminent scientist and the educational challenges of a legendary pedagogue to realize his aspirations، analyzes the critical transformations which have contributed to constituting a paradigm for liberal arts. The challenging viewpoints posed by Schwab have left in depth impacts on the field of curriculum studies، both in theory and practice، and have stimulated critical transformations.