Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی سیر تحولات برنامه درسی تربیت اخلاقی در ایران با تاکید بر دوره عمومی

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (36 صفحه - از 57 تا 92)

هدف این پژوهش شناخت روندهای حاکم بر تغییرات برنامه درسی تربیت اخلاقی است. برای رسیدن به این هدف اسناد و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش از بدو تاسیس تا کنون و نتایج برخی تحقیقات مرتبط تحولات مولفه‌های برنامه درسی تربیت اخلاقی یعنی هدف، محتوا، روش تحلیل شده است. نتیجه این بررسی نشان می­دهد که رویکرد برنامه درسی تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی از رویکرد برنامه درسی مستقل به رویکرد بین برنامه­ای گرایش پیدا کرده است.

The aim of this study is to identify the procedures and approches which have been leading the changes to moral education curriculum. To achieving this goal, documents and resolutions of the supreme Council of Education from the begining to the present, and the results of some research related to components of moral education curriculum (goal, content, and method) were analysed. Results of the study suggest that the approach to moral education curriculum in the public education system has changed from independent curriculum approach to the Inter-curricula approach


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.