Skip to main content
فهرست مقالات

تاثیر استفاده از نرم افزارهای آموزشی در تقویت مهارت‌های نوشتاری دانش آموزان

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (14 صفحه - از 31 تا 44)

این پژوهش با هدف بررسی میزان تاثیر استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی در تقویت مهارت نوشتاری دانش‌آموزان پایه سوم شهر کرمانشاه انجام گرفت. روش این تحقیق با توجه به گروه‌های مورد مطالعه، تجربی است. از میان جامعه آماری، چهار دبستان به ‌صورت تصادفی نمونه آماری را تشکیل داده‌اند. پس از تجزیه و تحلیل و مقایسه بین میانگین نمرات گروه­ها تاثیر آموزش‌های نرم افزاری در تقویت مهارت نوشتاری تایید شد. نمرات در دو درس املا و بنویسیم فارسی به‌طور معنی‌داری افزایش پیدا کرده بود اما در درس انشای فارسی تاثیر معناداری نداشته است. از سوی دیگر آموزش­های الکترونیکی علاقه‌مندی دانش‌آموزان را به مهارت‌های نوشتاری افزایش داده است.

This study investigates the effects of using educational software on improving the writing skills of third graders in Kermanshah, Iran. This study was conducted through an experimental method. From the statistical population, four schools were selected as the reseach sample through random sample. The mean scores of the students were gathered, analyzed, and compared in order to measure the effects of educational software on writing skills. The findings of this study indicated that the mean scores of the students increased significantly in dictation and reading writing lessons. However, there was no significant difference in essay writing. On the other hand, the e-learnin raised student's interest in writing skills.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.