چکیده:
هدف: هدف بازیپردازی استفاده از توانمندیهای اینترنت و طراحی سایت برای ایجاد موقعیتهای فروش جدید است که این امر از طریق فروشگاههای اینترنتی تحقق مییابد. مطالعه حاضر با هدف مدلسازی بازیپردازی در فروشگاههای اینترنتی با رویکرد ساختاری تفسیری انجام شده است. این مطالعه از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش اجرا، میدانی است.
روش: جامعه آماری این تحقیق را مدیران و خبرگان حوزه بازاریابی و فروش فروشگاههای اینترنتی تشکیل میدهند (9=N). در این تحقیق با استفاده از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری، مدل جدیدی برای بازیپردازی در حوزه فروش اینترنتی توسعه یافته است.
یافتهها: بر اساس این مدل، مشخص شد که عناصر مربوط به قابلیت تعامل بالای وبسایت بر سایر ابعاد بازیپردازی، بیشترین تاثیر را داشته و برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بازیگونشده، لازم است به این بعد از بازیپردازی توجه بیشتری شود.
نتیجهگیری: بازیپردازی به بیان ساده، یعنی استفاده از عناصر طراحی بازی در زمینه غیربازی. مدیران فروشگاه اینترنتی باید بدانند گیمیفیکیشن ساخت چیز جدیدی نیست، بلکه کار آن تقویت تاثیرگذاری سیستم موجود است. وقتی تعاملات ارزشمند بین مشتریان، کارمندان و شرکا بهوسیله بازی بیشتر میشود و روندها بهصورت بهتر و موثرتری پیش میروند، بدیهی است در نهایت، شرکت فروش بیشتری خواهد داشت
خلاصه ماشینی:
com@eidi٥٠ چکيده هدف : هدف بازي پردازي استفاده از توانمندي هاي اينترنت و طراحي سايت براي ايجاد موقعيت هاي فروش جديد است که اين امـر از طريق فروشگاه هاي اينترنتي تحقق مي يابد.
در ايـن تحقيق با استفاده از تکنيک مدل سازي ساختاري تفسيري ، مدل جديدي براي بازي پردازي در حوزه فروش اينترنتي توسعه يافته است .
يافته ها: بر اساس اين مدل ، مشخص شد که عناصر مربوط به قابليت تعامل بالاي وب سايت بر ساير ابعـاد بـازي پـردازي ، بيشـترين تأثير را داشته و براي ايجاد يک فروشگاه اينترنتي بازي گون شده ، لازم است به اين بعد از بازي پردازي توجه بيشتري شود.
با توجه به اهميت بازي پردازي در بازار امروزي کسب وکار و نقش منحصر به فردي که برند در عرصه تجارت الکترونيک ايفا مي کند، مي توان گفت شناسايي ابعـاد بـازي پـردازي و تأثير آن بر فروش اينترنتي ، عامل اصلي و مهمي در موفقيت سازمان هايي است که در حوزه تجـارت الکترونيـک فعاليـت مي کنند.
Jung, tom Dieck & Chung 1.
Foucault, Blanc, Storey, Falleri & Teyton 5.
در واقع بهتر است تا حد امکان استفاده از بازي پردازي با اهداف سايت يک سـو شده و انتخاب براي بازي پردازيزه شدن به مشتريان واگذار شود.
روش شناسي پژوهش نظر به اينکه هدف اصلي از انجام اين پژوهش ، مدل سازي بازي پردازي در فروشگاه هاي اينترنتـي بـا رويکـرد سـاختاري ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1.
Poncin, Garnier, Mimoun & Leclercq 4.
Agarwal, Shankar & Tiwari 2.
Playing seriously–How gamification and social cues influence bank customers to use gamified e-business applications.