Skip to main content
فهرست مقالات

مفاهیم علمی مدیریت بازاریابی

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 11 تا 34)

کلیدواژه ها :

بازاریابی ،روابط مفید متقابل ،اهداف سازمانی ،رضایت خریدار ،مشارکت راهبردی

کلید واژه های ماشینی : بازار، بازاریابی، خریداران، مدیریت بازاریابی، مفهوم راهبردی بازاریابی تمرکز مدیریت، فروش، مفهوم قدیم مدیریت بازاریابی، بازاریابی تمرکز مدیریت بازاریابی، مفهوم، مفاهیم علمی مدیریت بازاریابی

همهء مردم در زندگی خود با بازاریابی در ارتباط هستند.بازاریابی وسیله‌ای است که‌ از طریق آن استاندارد زندگی مردم توسعه یافته است.تعداد زیادی از افراد فکر می‌کنند که بازاریابی‌ با فروش یکی است،اما در حقیقت فعالیت بازاریابی قبل و بعد از عمل فروش نیز انجام می‌شود. بازاریابی عملا فعالیتهای زیادی را مانند تحقیقات بازاریابی،توسعهء کالا،توزیع،قیمت‌گذاری، فروش شخصی و غیره را شامل شده و هدف ارضای نیازهای خریداران و همزمان نیل به اهداف‌ سازمانی می‌باشد. مدیریت بازاریابی عبارت است از تجزیه و تحلیل،برنامه‌ریزی،اجرا و کنترل فعالیتهای‌ طرح‌ریزی شده به منظور ایجاد،ساخت و حفظ مبادلات و روابط مفید متقابل با بازارهای موردنظر جهت دست‌یابی به اهداف سازمانی.رسیده به این هدف بستگی دارد به تجزیه و تحلیل‌ منظم و مشخص شده‌ای از نیازها،خواسته‌ها،استنتاجها و ترجیحهای بازار موردنظر و واسطه‌های آنها به عنوان پایه و زیربنایی برای اخذ تصمیمات مؤثر در مورد کالا،قیمت،ارتباطات‌ و توزیع. مفهوم قدیم مدیریت بازاریابی با کالاهای موجود شرکت آغاز شده و بازاریابی را عمل‌ فروش و تشویق و ترغیب خریداران برای به دست آوردن سود از طریق افزایش فروش می‌داند. مفهوم جدید با خریداران فعلی و بالقوه شرکت آغاز شده و سود را از طریق ایجاد رضایت خریدار جست‌وجو می‌کند و این کار را با تنظیم برنامه بازاریابی کامل و وسیعی که در سطح شرکت صورت‌ می‌گیرد به انجام می‌رساند.مفهوم راهبردی بازاریابی تمرکز مدیریت بازاریابی را به مشارکتهای‌ راهبردی و تثبیت موقعیت شرکت از طریق ارتباط بین فروشندگان و خریداران در زنجیرهء ارزش با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان تغییر داده است.

خلاصه ماشینی:

"آنها چنان اختیاراتی برای قسمت بازاریابی منظور می‌دارند که موجب می‌شود تا نسبت به مفهوم جدید بازاریابی مخالفت شدیدی ابراز گردد چیزی که‌ در مفهوم جدید بازاریابی ضرورت دارد آن است که منطق خریدار در قسمتهای مختلف شرکت نفوذ (به تصویر صفحه مراجعه شود) الف-حالت متداول بازاریابی یکپارچه شده (به تصویر صفحه مراجعه شود) ب-حالت پیشرفته بازاریابی یکپارچه شده (به تصویر صفحه مراجعه شود) ج-حالت حاد-بازاریابی یکپارجه شده شکل 5-سه تعبیر متفاوت از اختیارات قسمت بازاریابی تحت مفهوم بازاریابی Source:philip Kotler,Marketing Management:analysis,Planning,and Control,(Englewood cliffs,N-J:prentice-hall,inc. Probe 1-تکامل مفهوم بازاریابی مفهوم قدیم مفهوم جدید مفهوم استراتژیکی(راهبردی) دوره تاریخی قبل از 0691 0991-0691 0991 تمرکز کالا مشتری روش انجام فعالیتهای بازرگانی وسیله گفتن و فروش آمیخته بازاریابی دانش و تجربه یکپارچه هدف سود ارزش رابطه سودآور متقابل بازاریابی به معنی فروش یک وظیفه همه چیز 2-فعالیتهای بازاریابی(آمیخته تصمیمات بازاریابی) 1-2-تصمیمات در مورد کالا(طرح،دوام،اندازه خدمت و غیره) (Probuct) 2-2-تصمیمات در مورد قیمت‌گذاری(تخفیف،دوره پرداخت،شرایط اعتباری و غیره) (Price) 3-2-تصمیمات در مورد مکان(توزیع فیزیکی و ساختار کانال) (Place) 4-2-تصمیمات در مورد ارتقای فعالیتهای مختلف(تبلیغات،ارتقای فروش،فروش شخصی) (Promotion) 5-2-تحقیقات‌ (Research or Probe) 3-فرآیند مدیریت بازایابی بازاریابی عبارت است از فرآیند تمرکز منابع و اهداف سازمان بر روی فرصتهای محیط 4-اصول بازاریابی 1-4-ایجاد ارزش برای مشتریان 2-4-به دست آوردن مزیت رقابتی 3-4-تمرکز بر روی اهداف،منابع،و برنامه‌ها شکل 8-تعریف بازاریابی با توجه به چهار نکته بالا Source:Warren J."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.