Skip to main content
فهرست مقالات

مقالات اقتصادی: مدیریت فروش و صادرات

نویسنده:

(4 صفحه - از 7 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : صادرات ، فروش ، مدیریت فروش و صادرات ، فروشنده ، مدیر ، روش ، روش ، اطلاعات ، دفاتر فروش کالای صادراتی ، مشتری

خلاصه ماشینی:

"مقالات اقتصادی (به تصویر صفحه مراجعه شود) مدیریت فروش و صادرات محمد ابراهیم گوهریان مقدمه رقابت فزاینده داخلی و بین المللی،جهانی‌شدن‌ بازارها،فن‌آوری‌های جدید و تشکیل بلوک‌های‌ تجاری منطقه‌ای،تغییرات عمده‌ای را بر روش‌های‌ کسب و کار شرکت‌ها و ماهیت فروش حرفه‌ای آنها ایجاد کرده است. آنها مدل قدیمی فروش بر روی منافع‌ کوتاه‌مدت و ترغیب مشتری برای عرضه‌ سفارش تأکید داشت،اما امروزه شرکت‌ها علاقمند به توسعه روابط درازمدت با تأمین‌کنندگان عمده اقلام و موارد خود هستند و فروشندگان نیز مسوول اداره این روابط می‌باشند. به‌طور کلی،یک‌ سازمان زمانی فروشنده خود را به خارج اعزام می‌کند که خدمات نماینده یا کارگزار در بهترین حالت خود، کافی به نظر نرسد،مثلا نفوذ یک بازار صادراتی جدید یا توسعه سهم یک بازار ممکن است مستلزم فعالیت‌ فروش بیشتر و صرف منابع زیادی باشد که انجام آن‌ از سوی یک نماینده ممکن نشود احتمالا در شروع‌ کار،تنها یک فروشنده به بازار صادراتی اعزام خواهد شد و هنگامی که تجارت توسعه می‌یابد،ممکن است‌ یک نیروی فروش صادراتی به بازار گسیل شود وقتی‌ نیروی فروش پیچیده‌تر می‌شود،بایستی در مورد سازماندهی آن براساس کالا،ناحیه بازار یا عوامل‌ دیگر اتخاذ تصمیم شود. احتمال بسیار کمی وجود دارد که موسسه یا شرکت صادراتی در مراحل اولیه فروش در یک بازار صادراتی بتواند هزینه یک فروشنده کالای صادراتی‌ را تامین کند،از این رو،می‌توان از یک فروشنده‌ کالای صادراتی برای چندین بازار استفاده کرد. دفتر حمل‌ونقل معمولا می‌تواند مناسب‌ترین‌ مقدار یا تعداد کالا را از نظر بسته‌بندی و حمل‌ونقل به‌ دفتر صادرات اعلام کند در بازارهای خارجی به سبب‌ رقابت فزاینده‌ای که وجود دارد،نیاز به تضمین تاریخ‌ تحویل،بسیار حیاتی است،در غیر این صورت، سفارش از دست رفته و توافق خدشه‌دار می‌شود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.