چکیده:
امروزه رسانههای اجتماعی توانستهاند رابطه مطلوبی با ذینفعان ایجاد نموده و در فرایند بازاریابی و ارتباط با
٧٧ درصد از مردم ایران / مشتریان نقش موثری ایفاء نمایند. در کشور ایران با توجه به آمارهای ارائه شده ٨
از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند و بعد از تلویزیون این رسانه توانسته است بر روی مخاطبان بیشتر از
سایر رسانهها تاثیرگذار باشد. هدف از انجام این تحقیق شناخت تاثیر بازاریابی شبکه اجتماعی اینستاگرام بر
ارزش ویژه برند در بانک ملت است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی –
پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق را مشتریان بانک ملت به خود اختصاص میدهند که از طریق شبکه
اجتماعی اینستاگرام با بانک در تعامل هستند. از آن جایی که تعداد این مشتریان زیاد بوده برای تعیین حجم
نمونه از فرمول کوکران برای جوامع نامحدود استفاده و ٣٨٤ پرسشنامه به روش تصادفی ساده بین آنها
و برای تحلیل آمار استنباطی از روش spss توزیع شده است. برای تحلیل آمار توصیفی از نرمافزار
استفاده گردید. نتایح تحقیق حاکی از تایید دو فرضیه تحقیق و عدم pls معادلات ساختاری و نرمافزار
تایید یکی از فرضیهها ١- میباشد. متناسب با نتایج بدست آمده پیشنهادهای کاربردی برای ارائه به بانک
ملت در پایان مقاله آمده است
خلاصه ماشینی:
اين تحقيق با هدف "شناخت تأثير بازاريابي شبکه اجتماعي اينستاگرام بر ارزش ويژه برند در بانک ملت " انجام شده است که در ادامه مطالب تکميلي تقديم ميگردد.
اکنون که بيش از يکسال از اين حضور در شبکه اجتماعي اينستاگرام گذشته است ؛ زمان آن رسيده تا با يک تحقيق جامع تأثير اقدام هاي صورت گرفته بر ارزش ويژه برند بانک مورد دقت نظر علمي قرار گيرد.
ــ هادسون و همکاران (٢٠١٥) در پژوهشي تحت عنوان اثرات شبکه هاي اجتماعي در احساسات ، کيفيت رابطه برند و تبليغات دهان به دهان : مطالعات تجربي از شرکت کنندگان در جشنواره موسيقي صورت دادند که به مطالعه بررسي تأثير شبکه هاي اجتماعي بر روابط مشتري و همچنين به ارائه يک مدل مفهومي توسعه داده شده ي مورد آزمايش قرار گرفته با استفاده از مدل معادلات ساختاري پرداخته است .
اين مهم نشان دهنده آن است که از ديدگاه مشتريان هرچه فعاليت هاي بازاريابي در شبکه اجتماعي اينستاگرام بانک ملت بيشتر شود بر آگاهي برند بانک تأثير بيشتري دارد.
اين مهم نشان دهنده آن است که از ديدگاه مشتريان هرچه فعاليت هاي بازاريابي در شبکه اجتماعي اينستاگرام بانک ملت بيشتر شود بر تصوير برند بانک تأثير بيشتري دارد.
,Subramanian,N(2017), Role of social media in retail network operations and marketing to enhance customer satisfaction, international journal of operations & production management,17,131-147 __ Seo,E.
,Park,J(2018), A study on the effects of social media marketing activities on brand equity and customer response in the airline industry, Journal of air transport management, 36-41 __ Aaker, J.