چکیده:
امروزه، در سراسر جهان انسانهای زیادی، جهت شناسایی، خلق و بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینی، برای کسب وکارهای جدید، تلاش میکنند. فرایند کارآفرینی، موتور و نیروی محرک رشد اقتصادی در کشورهاست. در کشور ما، کمی دیر به این مهم پرداخته شده است، ولی این توجه همراه با پیگیری مستمر میتواند نویددهنده آیندهای مناسب در این عرصه باشد. هدف این پژوهش، بررسی و تبیین مبانی فلسفی شناسایی فرصتها و کارآفرینی پایدار است. در این مقاله بهمنظور بررسی علمی و دقیق موضوع موردنظر از ابعاد مختلف، با مروری بر مفاهیم و ادبیات نظری و سوابق پژوهشی مرتبط با موضوع پرداخته شده است و از این رهگذر توصیههایی برای پویایی، تحول سازمانی و کارکردی ارائه میشود. روش پژوهش، تحلیلی، با استفاده از بررسی اسناد، گزارشها و پژوهشهای مرتبط است؛ و اطلاعات مورد نیاز از طریق بررسی موضوع موردنظر، به شیوه جستجو در منابع اطلاعاتی و مطالعات کتابخانهای اسناد و منابع مرتبط گردآوری شده است؛ و میتوان نتیجه گرفت که شناسایی و تشخیص فرصت عامل ایجاد ثروتهای فردی و اجتماعی محسوب میشود. لذا شناسایی و انتخاب فرصتهای درست، برای ایجاد کسب و کار جدید و پایداری آن مهمترین توانایی یک کارآفرین موفق است. در عرصه جهانی، افراد خلاق، نوآور و مبتکر یا به عبارت دیگر کارآفرینان با فراگرد کارآفرینی پایدار، چرخهای توسعه اقتصادی، را به حرکت در میآورند، لذا دروازه شروع چرخه کارآفرینی پایدار، شناسایی فرصتهای مناسب میباشد؛ و با بهرهبرداری مناسب از فرصتها، این چرخه شکل نهایی خود را خواهد یافت.
Today there are many people around the world trying to identify, create and exploit entrepreneurial opportunities
for new businesses. The entrepreneurial process is the engine and the driving force behind economic growth in
countries. In our country, this matter has been dealt with a bit late, but this attention with continuous follow-up
can be a promising future in this field. The purpose of this research is to explore and explain the philosophical
foundations of identifying opportunities and sustainable entrepreneurship. In this paper, a review of the concepts
and theoretical literature and research related to the subject is presented in this article for the purpose of
scientific and exact examination of the subject in question, and suggestions for dynamic, organizational and
functional transformation are presented. The research methodology is analytic, using document review, reports
and related research. And the required information is collected through a review of the subject matter, in the
search for information resources and library studies of relevant documents and resources. It can be concluded
that identifying and recognizing the opportunity is a factor in creating personal and social wealth. Therefore,
identifying and selecting the right opportunities to create a new business and its sustainability is the most
important ability of a successful entrepreneur. In the global arena, creative, innovative and innovative people, in
other words, entrepreneurs with a sustainable entrepreneurial process, move the economic development wheels,
so the gateway to the beginning of a sustainable entrepreneurial cycle is to identify the right opportunities. And
with the proper exploitation of opportunities, this cycle will find its final shape.
خلاصه ماشینی:
) توماسجان و براون 3 ، 2012؛ به نقل از طالبي كامبير، دهقان نجم آبادي عامر، 1392: 69) لذا تعريف هاي متعددي از فرصتهاي كارآفرينانه ارائه شده كه هر يك از جنبه ي خاصي به اين موضوع پرداخته > در فرهنگ اصطلاحات 4 s"/>s"/> فرصت به عنوان يك زمان مطلوب، موقعيت مناسب يا مجموعه اي از شرايط براي انجام كار تعريف شده است 5 g"/>g"/>، 2004 > فرهنگ لغت وبستر( 1988) فرصت را به صورت زیر تعریف میکند: یک اتصال مطلوب از شرایط یا یک شانس خوب برای پیشرفت.
6 r"/>r"/>، 2004: Entrepreneurial Opportunity Hansen Tumasjan & Braun Layman,s Chung Butler شین و ونکاتارامن ( 2000) پیشنهاد کرده اند که برای داشتن کارآفرینی در ابتدا شما باید فرصتهای کار آفرینی داشته باشید.
نوآورانه بودن در اينجا به معنای ارائه محصولات، فرايند ها، روش های سازماندهی يا مواد اولیه جديد برای بازار است وصرفاً جديد بودن برای فرد يا سازمان مد نظر 16 peter"/>peter"/>، 1934؛ رستمی، فیض بخش، 1 Shane & Venkataraman Shane Bhave Corbet Feasible Legal Marketable Potential profit Ozgen Ardichvil Shane & Venkataraman Ramos Inefficiency Venkataraman Kirzner Schumpeter لاچمن معتقد است فرصتها با تصورات خلاق کارآفرين، درباره آنچه از آينده در ذهن خود تجسم می کند، خلق می شوند و با استفاده از ترکیب و بازآرايی پیوسته منابع به بهرهبرداری می رسند.