چکیده:
هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین مدیریت تحولگرا و رضایت کارکنان با نقش میانجی فناوری اطلاعات (مورد مطالعه اداره آموزش و پرورش شهرستان هشتگرد) می باشد. رویکرد پژوهش حاضر از نوع کمی است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر اداره آموزش و پرورش شهرستان هشتگرد بودند که تعداد آنها 110 نفر می باشد که به دلیل حجم کم جامعه آماری از روش سرشماری استفاده گردید. داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار Smart PLS مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که تمامی فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته و در این راستا می توان گفت که بین مدیریت تحولگرا و رضایت کارکنان با نقش میانجی فناوری اطلاعات رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
نتایج تحقیق نشان می دهد که تمامی فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته و در این راستا می توان گفت که بین مدیریت تحولگرا و رضایت کارکنان با نقش میانجی فناوری اطلاعات رابطه معناداری وجود دارد.
( ٢٠١٧ ,Zheng et al٣) رضایت شغلی کارکنان سازمان های مختلف از چنان اهمیتی برخوردار است که هم روانشناسان ، هم محققان و نظریه پردازان مدیریت و حتی جامعه شناسان ، در چند دهه اخیر کاوش روشمند و مطالعه منظم پیرامون آن را وجهه همت خویش قرار داده اند؛ چه ، به زعم آنان این عامل از یک سو نقش پراهمیت و حتی بی بدیلی در رضایت و سلامت عمومی کارکنان دارد و از دیگر سو روابط درون سازمانی و عملکرد شغلی را تحت تأثیر قرار می دهد.
٢. بنا به نتایج بدست آمده در خصوص وجود رابطه بین مدیریت تحولگرا و فناوری اطلاعات در بین کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان هشتگرد ، پیشنهاد می شود که مدیران فرصت های رشد و بهبود شغلی را برای کارکنان ایجاد نموده تا به راحتی قادر به تبادل اطلاعات با سایر افراد دیر باشند.
به محققین آینده موضوعات زیر جهت انجام پژوهش پیشنهاد میشود: پیشنهاد می شود علاوه بر متغیرهای ارائه شده ، ویژگی هایی همانند سن ، جنسیت و تحصیلات پاسخ دهندگان و تاثیر آن بر مدیریت تحولگرا و رضایت کارکنان با توجه به نقش میانجی فناوری اطلاعات مورد سنجش و بررسی قرار گیرد.
Howladar, Mohammad Harisur Rahman, Rahman, Sahidur, Uddin, Aftab, 2018, Deviant Workplace Behavior and Job Performance: The Moderating Effect of Transformational Leadership , Iranian Journal of Management Studies (IJMS), Vol. 11, No. 1, 147-183.