Skip to main content
فهرست مقالات

نقش صنایع خلاق در نمایش جذابیت‌های انقلاب اسلامی و راهکارهای ترویج جذبه ملی

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (29 صفحه - از 1 تا 29)

از آنجا که هجمه‌های فرهنگی دشمن سازمان‌دهی شده است. جهان غرب با غالب کردن فرهنگ و الگوی خود، تلاش می‌کند مانع اشاعه پیام و الگوهای متفاوت از خود همچون الگوبرداری از انقلاب اسلامی ‌شود. فرهنگ غرب، فرهنگی است که قشر جوان کشورمان را به لذت‌جویی و رفاه طلبی صرف سوق می‌دهد تا نسبت به مسائل کشور، منطقه و جهان بی‌تفاوت باشند. در این میان و به‌منظور مقابله با هجمه عظیم جهانی در مقابله با ارزش‌های انقلاب اسلامی، صنایع خلاق، با بهره ‌گیری از خلاقیت ذاتی جوانان و نیز سرمایه عظیم فرهنگی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران، می ‌تواند راهبردی فعال و نه منفعل ارائه نماید. در این تحقیق به دنبال آنیم که چگونه می‌توان با صنایع خلاق به‌عنوان راهبردی فعال موجبات جذابیت انقلاب اسلامی را فراهم کرد ؟ بر این اساس در این پژوهش با کاربست روش نظریه پردازی داده بنیاد به استخراج مؤلفه‌ های مؤثر در توجه به صنایع خلاق در جهت جذابیت انقلاب اسلامی پرداخته شد و سپس با بکارگیری روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری به سطح ‌بندی این مؤلفه‌ ها پرداخته شد. نتایج پژوهش حاکی از استخراج شش مؤلفه در جذابیت انقلاب اسلامی بوده است که در این بین از نظر خبرگان، دو مؤلفه نظام جذب، استعدادیابی و رشد منابع انسانی و نیز نظام حمایت و پرورش ایده‌ های جذاب به‌عنوان تأثیرگذارترین مؤلفه‌ ها در استفاده از صنایع خلاق به‌عنوان راهکاری برای ترویج جذابیت انقلاب اسلامی است.

The Islamic Revolution of Iran can be regarded as a dishonest rise in the era of theocracy of history, which was able to bring human conscience to the awareness space ,It has led humanity from materialism to spirituality ,The beginning of the dramatic changes in the study of religion and government ,Because Western observers admitted that revolution was in the image of God. So that today's cultural, political, social and economic achievements have made everyone wonder Since the enemy's cultural invasion is organized, the western world by dominating its culture and pattern tries to prevent the spread of message and pattern different with its own such as the modeling of the Islamic Revolution. The west culture is a culture that leads our country’s young people to mere enjoyment and welfare to become indifferent to the issues of the country, region and the world. <br /> In the meantime and in order to confront the world great crisis, the creative industries can provide an active and not passive strategy by utilizing the youth innate creativity as well as the great cultural and value capital of the Islamic Republic of Iran. Accordingly, in this research, we paid to extract an effective component in attention to the creative industries using the grounded theory method in direction of the Islamic Revolution attraction. Then, we paid to categorize these components using the interpretive structural modeling. The results of the research indicate that the six components have been extracted in the appeal of the Islamic Revolution. In this way, according to experts, the two components of absorption system, finding talented people and human resources development, as well as the system of supporting and cultivating attractive ideas are the most influential components in using creative industries as a way to promote the Islamic Revolution attractiveness.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.