Skip to main content
فهرست مقالات

مسئول کیست؟ نامه ای از مادر بزرگ

(6 صفحه - از 46 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : مادر ، معلم ، مدرسه ، دیکته ، کودک ، تکالیفش ، صبح ، خانم معلم از کنج‌کاوی مادر ، پدر و مادر ، روحیه

خلاصه ماشینی:

"؟ باید روحیه نوجوان یا جوان را بخوبی‌ شناخت،باید پرونده تحصیلی آنها را مطالعه کرد،با مطالعه پرونده و شناسائی‌ که از فرزند خود دارید بخوبی میتوانید نقاط ضعف او را تشخیص دهید،با مطالعه‌ پرونده تحصیلی او نقاط تاریک و ضعیفی که‌ در پرونده او مییابید شما را راهنمائی‌ میکند باینکه مبدأ و منشأ ضعف را پیدا کنید وقتی منشأ آن پیدا شد شما لااقل تا حدودی از ضعف او در درس املاء،انشاء، زبان،ریاضیت و امثال آن آگاهی پیدا میکنید بدیهی است که این آگاهی یافتن‌ لازم است اما کافی نیست زیرا شما جزئیات‌ و علل آنرا محققا نمیدانید پس برای اینکه‌ کاملا روشن شوید و برای خود شما نقطه‌ تاریک و ابهامی نباشد باید با شخص مورد نظر خواه نوجوان و کم‌سال و خواه جوان‌ به صحبت و گفتگو بنشینید با او صمیمانه‌ سخن گوئید با دقت بگفته‌هایش گوش دهید اشکالاتش را بفهمید وقتی اشکالات را فهمیدید از چند طریق میتوانید وارد عمل‌ شوید. اما بهتر است برای اینکار وقت و بی‌وقت و سرزده‌ مزاحم کار او نشود زیرا اگر مزاحم کار او شود هم او خشمگین و بی‌اعتنا باین مادر میشود هم فکر میکند چون وقت و بی‌وقت‌ بسراغ او آمده میخواهد او را غافلگیر کند بهتر است برای مشاوره و گفتگو با معلم یا مدیر مدرسه وسیله تلفن یا وسیله نامه قرار ملاقات بگذارید و تعیین وقت کنید تا بقیه در صفحه 85 (همسر فرعون)باو خواهد داد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.