خلاصه ماشینی:
"درباره بنگاههای رقابت در کشورهای درحال گذار چه میدانیم؟ توماس سربریسکی1 مرکز تحقیقات و بررسیهای اقتصادی اشاره: این نوشته از جمله مقالههای تحقیقی بانک جهانی میباشد که برای تعیین خطمشی،یافتههای پژوهشی را به منظور تشویق و ایجاد تغییرات لازم در نظرات ارایه شده درخصوص توسعه منتشر میشود.
پاسخها آشکارا نشان میدهند که بنگاههای رقابت اجرای مرحله ایجاد سازمانی را مدنظر قرار داده و بهطور مستمر نیازمند بهبود ظرفیت خود جهت حل مشکلات پیچیده مربوط به ادغامها و موارد ضد رقابتی هستند.
آیا میتوان این نتایج را از اندازههای متفاوت اقتصادها استنباط نمود؟برای پاسخ به این پرسش،پس از بررسی اندازه اقتصاد در برابر تعداد ادغامها میبینیم که(سنجش براساس میزان تولید ناخالص ملی صورت گرفته است6) اینروند ارتباط بسیار ضعیف میان دو متغیر را نشان داده و بیانگر این مساله است که اندازه اقتصاد موردنظر نمیتواند توجیهگر موارد ادغام انجام گرفته از سوی بنگاه رقابت باشد.
ب)مخاطب هدف آیا باید بهطور منحصر کارکنان بنگاههای رقابتی در دورههای رقابت شرکت نمایند؟آیا بنگاههای رقابت مایل به گسترش و کسب مخاطب سنتی از نمایندگان بنگاههای قانونی،شاخه قضایی دولت، NGO های بیانگر حقوق مصرفکنندگان و شرکتهای مشاوره اقتصادی برای دورههای سیاست رقابت میباشند؟ پاسخها به این پرسش پیام روشنی به همراه دارد:بنگاههای رقابت مایل به شرکت بنگاههای تنظیم کننده و اعضای شاخه قضایی دولت در دورههای آموزشی سیاست رقابت هستند،نیاز به شمول آنها نمایشگر آگاهی روزافزون از وجود مکملهای بنگاه رقابت،بنگاههای تنظیم کننده و نظام قضایی جهت دستیابی به اجرای موثر قوانین رقابت میباشد."