چکیده:
محقق با انجام پژوهش حاضر؛ به مطالعه رابطه میان توانایی مدیریت، رقابت در بازار محصول و ارزش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است. در به منظور یافتن پاسخ سوالات طرح شده؛ اطلاعات 110 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران که برای یک قلمروی پنج ساله (از ابتدای سال 1392 تا پایان سال 1396 )انتخاب شده بودند، استخراج و آزمون های آماری لازم بر روی آنان صورت گرفت. یافته های پژوهش بیان داشت که میان توانایی مدیریت با رقابت در بازار محصول و ارزش شرکت؛ رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
چکيده محقق با انجام پژوهش حاضر؛ به مطالعه رابطه ميان توانايي مديريت ، رقابت در بازار محصول و ارزش شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است .
يافته هاي پژوهش بيان داشت که ميان توانايي مديريت با رقابت در بازار محصول و ارزش شرکت ؛ رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.
نتايج به دست آمده از آزمون فرضيه هاي پژوهش نشان داد که در دوره رشد، توانايي مديريتي تأثير مستقيم معناداري بر روي کيفيت گزارشگري مالي شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهـادار تهـران دارد.
توزيـع آمـاري آزمون مذکور بصورت زير است : داده ها پايا نيستند: H٠ داده ها پايا هستند: H١ نتايج آزمون پايايي متغيرهاي پژوهش نام متغير نماد آماره لوين ، لين و چو احتمال آماره لوين ، لين و چو رقابت در بازار محصول -25,956 COM 0,0000 ارزش شرکت -35,136 VALUE 0,0000 توانايي مديريت -65,333 POWER 0,0000 اندازه شرکت -71,495 FIEMSIZE 0,0000 اهرم مالي -45,284 DEPT 0,0000 فرصت هاي سودآوري -66,715 PROF 0,0000 بر اساس نتايج بدست آمده ، اين نتيجه حاصل شد که متغيرهاي پژوهش در دوره بررسي، پايا بوده اند.
تاجيکي ، سيما، (١٣٩٣)، " بررسي رابطه بين راهبري شرکت و رقابت بازار محصول با مديريت وجه نقد در شـرکت هـاي عرضـه کننده اوليه سهام پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران "، پايان نامه کارشناسي ارشد حسابداري ، دانشگاه مازندران ، دانشـکده علوم اداري و اقتصاد.