Skip to main content
فهرست مقالات

مدل های کسب و کار (بخش آخر)

(3 صفحه - از 30 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : مدل کسب‌وکار ، مدل‌های کسب و کار ، مدل‌های کسب ، مشتری ، مدل کسب‌و ، حراج ، مدل کسب و کار حراج ، زیراکس ، استراتژی ، تجاری

خلاصه ماشینی:

"سه عنصر مهم در این‌ مدل‌ها عبارتند از:وجوه مربوط به درآمد و محصول،مجری تجاری و وجوه شبکه‌ای و بالاخره وجوه خاص بازاریابی که در زیر به‌ شرح آنها می‌پردازیم: 1-وجوه مربوط به درآمد/محصول برخی از نویسندگان نظیر راپا (Rappa) معتقدند که یک مدل کسب و کار نشان‌دهنده آن است که شرکت چگونه با مشخص کردن اینکه در کجای زنجیره‌ ارزش قرار گرفته،سودآور است. ویل (Weill) و ویتال (Vital) هم در سال 2001 یک آنالیز عملی م سیستماتیک‌ از مدل‌های معروف به مدل‌های کسب‌وکار اتمی را ارایه دادند که عبارتند از: -ارتباط مستقیم با مشتری (direct to dustomer) -فراهم کننده خدمات کامل- (full service provider) -موسسه کامل (whole of enterpride) پورتال‌ها/نماینده‌ها/حراجی‌ها/جراح/ واسطه‌ها protals/agents/auctions/ (aggregations/intermediaries) -زیربنای مشترک (shared infrastructures) -جامعه مجازی (virtual community) -ادغام شبکه ارزش (value integration) -فراهم کننده محتوی (content provider) بنابراین،یک مدل تجاری چیزی غیراز ارزشی که شرکت به یک یا چند گروه از مشتریانش عرضه می‌کند و معماری‌ (طراحی)شرکت،شبکه شرکا،ایجاد، بازاریابی،تحویل ارزش و رابطه سرمایه‌ای‌ به منظور ایجاد جریان‌های درآمدی پایدار و سودآور نیست. چیسبورو و روزن بلوم تمامی مطالب‌ اکادمیک موجود و نشریات تجاری را برای‌ مشخص کردن برخی از تم‌های مشترک‌ بررسی کردند و شش عنصر زیر را به‌عنوان‌ اجزای مدل‌های کسب و کار ارایه دادند: 1-پیشنهاد ارزش (value proposition) :ارایه محصول موجب حل‌ مشکل مشتری می‌شود و لذا از دید مشتری‌ با ارزش است. تقاضای شرکت هالوید برای مشارکت در عرضه این نوع ماشین به بازار،توسط شرکت‌های کداک،جنرال الکتریک و ای‌بی‌ ام رد شد چرا که آنها براساس نقطه‌نظراتی‌ که در مدل‌های کسب‌وکار قدیمی داشتند، به این نتیجه رسیده بودند که آینده‌ای برای‌ فناوری جدید وجود نخواهد داشت."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.