چکیده:
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه ابعاد عوامل شغلی، شخصی، پشتیبانی و وظیفهای بر فعالیتهای یادگیری حرفهای دبیران مرد دورهی دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش ارومیه در سال تحصیلی 1396-1397 است. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع کاربردی است و از نظر روش، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل 336 نفر بود و حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان برابر 180 نفر تعیین گردید. برای نمونهگیری از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه محق ساخته است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده، از رگرسیون ساده و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که ابعاد استقلال شغلی، تنوع شغلی، فشار کاری و وضعیت شغلی مربوط به عامل شغلی، ابعاد خستگی روانی و آمادگیروانی مربوط به عامل شخصی؛ ابعاد حمایت همکار و حمایت مافوق مربوط به عامل پشتیبانی و همچنین عامل وظیفهای فعالیتهای یادگیری حرفهای دبیران را پیشبینی میکند. بنابراین با توجه به نتایج، فعالیتهای یادگیری حرفهای دبیران را میتوان بر اساس ابعاد عوامل شغلی، شخصی، پشتیبانی و وظیفهای پیش بینی کرد، که لازمه این امر توجه ویژه به عوامل مذکور در دورههای تربیت دبیر و همچنین دورههای آموزش ضمن خدمت دبیران است
خلاصه ماشینی:
بررسي رابطه ابعاد عوامل شغلي ، شخصي ، پشتيباني و وظيفه اي با فعاليت هاي يادگيري حرفه اي دبيران Investigating the relationship between dimensions of occupational, personal, support and task factors with professional learning activities of teachers دکتر محمد حسني (نويسنده مسئول ) Dr mohammad Hassani * Professor, urPia university, Faculty of literature and استاد دانشگاه اروميه ، دانشکده ادبيات و علوم انساني HuPanities دکتر مهدي نجاري Dr Mehdi Najjari Phd. Degree in Educational ManagePent, UrPia دکتري رشته مديريت آموزشي ، دانشگاه اروميه University حسن روشني علي بنه سي Hassan roshani ali benasee دانشجوي رشته مديريت آموزش عالي ، دانشگاه اروميه PhD Student of higher education PanagePent, UrPia University دکتر افشار کبيري Dr Afshar kabiri استاديار دانشگاه اروميه ، دانشکده ادبيات و علوم انساني Associate professor, urPia university, Faculty of literature and HuPanities اکبر محمودي مرجانيان Akbar mahmmudi marjanian کارشناسي ارشد رشته برنامه ريزي درسي ، دانشگاه آزاد اسلامي اروميه M.
A CurriculuP planning, IalaPic azad university of UrPia چکيده Abstract The present study aiPed to investigate the Relation of هدف تحقيق حاضر بررسي رابطه ابعاد عوامل شغلي ، شخصي ، پشتيباني و professional, personal, support, and task factors وظيفه اي بر فعاليت هاي يادگيري حرفه اي دبيران مرد دوره ي دوم متوسطه diPensions on professional learning activities of Pale ناحيه يک آموزش و پرورش اروميه در سال تحصيلي ١٣٩٦-١٣٩٧ است .