Skip to main content
فهرست مقالات

سکولاریسم، پساسکولاریسم و تلویزیون

نویسنده:

(4 صفحه - از 86 تا 89)

کلید واژه های ماشینی : سکولاریسم ، سکولار ، رسانه ، ارتباطات ، دین ، سکولاریزاسیون ، پساسکولاریسم و تلویزیون ، فرهنگ ، غرب ، اسلام

خلاصه ماشینی:

"نگاه من به این مقوله،ناظر بر محتوایی که رسانه ارائه می‌دهد نیست،بلکه آنچه بایست مورد مداقه و بازنگری قرار گیرد،فهم سر منشأ قائل شدن مفهوم یا ماهیت سکولار برای رسانه است. حال در این میان،نقش رسانه چیست؟ باید گفت در پیگیری دست یافتن دولت‌مردان غربی به این دو مهم،یعنی ترویج فردگرایی از (به تصویر صفحه مراجعه شود) راه تعبیهء ساختارهای اجتماعی جدید و تولید و پراکندن محتواهای سکولار که در آن،هر چه‌ بیشتر،به جایگزینی عقل به جای دین بها داده می‌شد،رسانه‌ها بسیار مؤثر بوده‌اند. پس از شکل گرفتن سرمایه‌داری که خود زاییدهء فرهنگ سکولاریستی بود،دورهء دوم سرمایه‌ داری آغاز می‌شود؛دوره‌ای که در آن،تغییراتی در آموزه‌های اخلاقی-اقتصادی غرب رخ می‌ دهد؛مانند شعار مصرف بیشتر به جای مصرف کمتر که درست در تضاد با اخلاقیات اسلامی‌ است؛زیرا تولید انبوه و رسیدن به سود بیشتر در گرو مصرف بیشتر است. منشأ بسیاری از دیدگاه‌های انتقادی که برای رسانه،قائل به ماهیت سکولار می‌شوند،برآمده‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) از افکار منتقدانی چون نیل پستمن و مارشال مک‌لوهان است."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت)