Skip to main content
فهرست مقالات

واکاوی تاثیر برنامه‌های تلویزیونی آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه مخاطبان (مورد مطالعه: شهر تهران)

نویسنده:

نویسنده مسئول:

(22 صفحه - از 1 تا 22)

در اقتصاد پویای جهان امروز، رویکردهای سنتی کسب‌وکار، دیگر پاسخگوی نیازهای رشد، بقا و رقابت در بازار نبوده و کارآفرینی به‌عنوان ضرورت، پیش روی سازمان‌ها و افراد قرار گرفته است. در چنین وضعیتی، سازوکارهای مؤثر بر ارزش‌های فرهنگی به‌طور گسترده‌ای می‌توانند در گرایش افراد به کارآفرینی، چه به‌صورت فردی و چه در بافت یک کسب‌وکار موجود مؤثر باشند. پژوهش حاضر به دنبال بررسی تأثیر تلویزیون و محتوای برنامه‌های تلویزیونی بر قصد کارآفرینانه مخاطبان آن است. رویکرد مطالعه حاضر، کمی و جامعه موردپژوهش شامل مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی در شهر تهران سال 96-97 که رسانه ملی را می‌بینند انتخاب شد و بر اساس جدول مورگان نمونه به تعداد 384 نفر با رویکرد تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه توزیع گردید. داده‌ها با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شد. یافته‌های تحقیق بیانگر آن است محتوای کارآفرینی و اجتماعی برنامه تلویزیونی تأثیر مثبت و معنادار بر قصد کارآفرینانه فردی دارد. محتوای اجتماعی و قصد کارآفرینانه فردی بر قصد کارآفرینانه سازمانی تأثیر دارد؛ اما محتوای کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه سازمانی تأثیر ندارد.

In today’s world dynamic economy, traditional approaches do not meet the needs of growth and survival and competition and entrepreneurship is seen as anecessity for institutions and individuals. in such Situation,the mechanisms effecting cultural values can be widely used in the tendency of individuals to engage in entrepreneurship, either individually or in from of a business context might be effective. The quantitative and research population of the present study was selected as the target audience of television programs in the city of Tehran in 2017-18 that view the national media. Based on Morgan's table, a sample of 384 people was selected using a simple random approach and a questionnaire was distributed. Data were collected using a researcher-made questionnaire. The findings of the study indicate that the social and entrepreneurial content of the television program has a positive and significant effect on individual entrepreneurial intention. Social content and individual entrepreneurial intention influence organizational entrepreneurial intention. But entrepreneurial content does not affect organizational entrepreneurial intention. .


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.