چکیده:
مخافظت از محیط زیست وظیفه تمامی اقشار جامعه است. چرا که تهدید جدی در سطح بین المللی متوجه تمام مردم می باشد. تاثیرپذیری مردم از رسانه ها می تواند نگرش آنها را نسبت به محیط اطراف و در واقع محیطی که در آن به زندگی مشغولند تغییر دهد. به همین دلیل رسانه ها تاثیر زیادی در ارتقا سطح کیفی و کمی و همچنین فرهنگی و اجتماعی افراد ایفا می کنند. در همین راستا هدف اصلی این پژوهش تاثیر رسانه های \"دیداری\" و \"شنیداری\" بر زیباسازی محیط زیست می باشد. روش تحقیق در این پژوهش، به صورت کتابخانهی است، بدین شکل که ابتدا با جستجو در پایگاهها و سایت های اینترنتی و بانکهای اطلاعاتی و استنادی همانند: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، SID، سیویلیکا، مرکز حقیقات کامپیوتری و با مراجعه به کتابخانهای دیجیتالی (کتابخانهای دیجیتالی نور، دانشگاه پیام نور و دانشگاه تهران) و برخی کتابخانها، با استفاده از کلمات کلیدی تحقیق در بین منابع مختلف با توجه به موضوع انتخابی و تحقیقاتی که انجام گرفته است، کتابها، مقالات، مجلات، پایاننامهها و سایتهای اینترنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
خلاصه ماشینی:
روش تحقیق در این پژوهش، به صورت کتابخانهی است، بدین شکل که ابتدا با جستجو در پایگاهها و سایت های اینترنتی و بانکهای اطلاعاتی و استنادی همانند: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، SID، سیویلیکا، مرکز حقیقات کامپیوتری و با مراجعه به کتابخانهای دیجیتالی (کتابخانهای دیجیتالی نور، دانشگاه پیام نور و دانشگاه تهران) و برخی کتابخانها، با استفاده از کلماتِ کلیدیِ تحقیقِ در بین منابع مختلف با توجه به موضوع انتخابی و تحقیقاتی که انجام گرفته است، کتابها، مقالات، مجلات، پایاننامهها و سایتهای اینترنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
در این پژوهش سعی بر آن است که هنرهای دیداری و شنیداری در رسانه های اجتماعی از جمله گوشی های همراه و هوشمند مورد ارزیابی تطبیقی قرار گرفته و به تاثیر آنها بر محیط زیست در ساده زیستن و زیبا بودن نیز پرداخته شود.
به نظر می آید که استفاده از گوشی های هوشمند همراه نه تنها می تواند مفید فایده در ایجاد پیام رسانی های اینترنتی باشند، بلکه خود نیز با امکاناتش محیط زیست اطراف را تحت الشعاع (مثبت و منفی) قرار می دهد.
روش: در این تحقیق که به روش مروری و کتابخانهای انجام شده، کوشش شده است تا با بهرهگیری از تمامی منابع مرتبط با موضوع، اهمیت رسانه در طرح مسائل زیستمحیطی و نهادینه کردن قوانین زیستمحیطی و در نتیجه، بسط حفاظت از محیط زیست در اذهان مردم مورد تحلیل نظری قرار گیرد.
براین اساس بررسی نقش رسانه ها در حفاظت از محیط زیست و تاثیر آنها در رفتار مردم و جامعه، هدف اساسی این پژوهش میباشد.
براین اساس بررسی نقش رسانهها در حفاظت از محیط زیست و تاثیر آنها در رفتار مردم و مدیران از منظر شکل گیری فرهنگ مصرف، هدف اساسی این پژوهش میباشد.