Skip to main content
فهرست مقالات

نقش آموزش و پرورش در فلسفه تعلیم و تربیت

نویسنده مسئول:

نویسنده:

(14 صفحه - از 43 تا 56)

مقاله حاضر، براساس پژوهشی با عنوان نقش آموزش و پرورش در فلسفه تعلیم و تربیت تهیه شده است. مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است. از ویژگی های اکتسابی میتوان به توانایی فلسفه ورزی معلمان اشاره کرد که نسبت به دیگر ویژگی های اکتسابی از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر معلمی توان اندیشیدن و پرسیدن سوالات اساسی را داشته باشد و بتواند همین توانایی را به شاگردان نیز منتقل کند، کار دیگری لازم نیست انجام دهد. برای اینکه دو کار فوق انجام گیرد؛ سیستم تربیت معلم باید بازنگری شود، هم در گزینش و هم در آموزش. در گزینش باید معلمانی انتخاب شوند که سرهایی افراشته داشته باشند و با افتخار به شغل اول خود، معلمی را انتخاب کرده باشند. در آموزش چنین افرادی لاجرم لازم است در گزینش کسانی که قرار است به آنها آموزش دهند یعنی استادان معلمان توجه شود. انتخاب و گزینش مناسب بر اساس صلاحیت های علمی و ویژگی های شخصیتی و انگیزه افراد؛ آموزش و تربیت معلمان و آمادهسازی آنان برای شروع به کار؛ آموزش ضمن خدمت معلمان جهت دسترسی به دانش ومهارت های جدید؛ حل مشکلات اقتصادی فرهنگیان؛ ارزش و اهمیت قائل شدن برای معلم و جایگاه اجتماعی او؛ برخوردار بودن معلم از آزادی و اختیار در چارچوب قانون از جمله الزامات مهم برای تربیت معلم خوب می باشد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.