Skip to main content
فهرست مقالات

تاثیر برنامه درسی در تدریس معلمان

نویسنده مسئول:

نویسنده:

(12 صفحه - از 69 تا 80)

مقاله حاضر، براساس پژوهشی با عنوان تاثیر برنامه درسی در تدریس معلمان تهیه شده است. مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است. همه ی جوامع انسانی گذشته و حال، علاقه ی ویژهای به آموزش داشته اند و برخی محققان گفتهاند تعلیم (که یکی از فعالیت‌های آموزشی است) دومین حرفه ی کهن است. همه ی جوامع برای پشتیبانی از فعالیت‌ها و نهادهای آموزشی منابع کافی اختصاص نمیدهند، اما دست کم به نقش محوری آنها معترفند که دلایلش هم معلوم است، چون اولا معلوم است بچه‌ها وقتی به دنیا میآیند بی‌سواد و بی‌دانش هستند و از هنجارها و دستاوردهای فرهنگی جمع یا جامعه ای که از آن سر در آورده اند هیچ نم یدانند؛ اما به کمک آموزگاران، معلمان غیرحرفه ایشان در خانواده و محیط پیرامونشان (و نیز به کمک منابع آموزشی ای که رسانه ها و اکنون اینترنت فراهم کرده)، ظرف چند سال می توانند بخوانند، بنویسند، حساب کنند و (دست کم در بیشتر موارد) به گونه ای فرهنگ پسند رفتار کنند. برخی افراد این مهارت ها را آسان تر از دیگران فرا می گیرند و بنابراین آموزش به عنوان سازوکار طبقه بندی اجتماعی عمل می کند و بی شک اثر عمده ای بر سرنوشت اقتصادی فرد دارد. به بیان چکیده تر، در حالت ایده آل آموزش افراد را به مهارت ها و دانش قابل توجهی مجهز میکند که به آنها مجال می دهد اهداف خودشان را تعریف و دنبال کنند و نیز به آنها مجال می دهد همچون شهروندانی بالغ و مستقل زندگی اجتماعی را آغاز کنند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.