Skip to main content
فهرست مقالات

تاثیر فلسفه بر رابطه معلم و دانش آموزان

نویسنده:

(14 صفحه - از 155 تا 168)

مقاله حاضر، براساس پژوهشی با عنوان تاثیر فلسفه بر رابطه معلم و دانش آموزان تهیه شده است. مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی ١است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است. در خصوص رابطه معلم و شاگرد، بر نقش محوری و حساس معلم تاکید زیادی می شود. معلم به عنوان فردی بالغ باید کسی باشد که برای خود به دید گاهی فرهنگی دست یافته باشد و او باید شخصی باشد که نقشهای گوناگونی را در مجموعه ای از ارزش هایی هماهنگ تلفیق داده باشد. این امر به آن معنی نیست که معلم در شخصیت متعلم تصرف کند. دانش آموز تلاش میکند تا چشم انداز معقولی به درون شخصیت خویش بدست آورد. همانند همه انسان های دیگر، ماهیت و شخصیت روحانی متعلم دارای ارزش والایی است. به این ترتیب، معلم باید برای متعلم احترام قائل شود و او را یاری دهد تا به تحقق کاملترین حد شخصیت خویش نایل آید. چون معلم الگو نماینده پخته فرهنگ است، گزینش او کمال اهمیت را دارد. معلم باید مظهر ارزش ها باشد، دانش آموزان را دوست بدارد و شخصی با انگیزه و پرشور باشد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.