چکیده:
در دنیایی که رسانه ها ما را محاصره کرده اند، سلبریتی ها منزلت بسیار بالایی در زندگی فعلی نوجوانان و جوانان یافته و اثرات نسبتا نامطلوبی در سبک زندگی افراد دارند. سلبریتی ها در جوامعی به وجود می آیند که هویت تبدیل به یک مفهوم سرگردان برای نوجوانان و جوانان شده و موجبات انتخاب سلبریتی ها به عنوان نماد و الگو فراهم آورده است. هدف از این پژوهش بررسی جایگاه سلبریتی ها به عنوان محصول رسانه ها و الگوی جوانان و نوجوان است. روش این مقاله از نوع توصیفی است که با استفاده از روش کتابخانه ای و تحلیل محتوا بدست آمده است. در نهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که امروزه رسانه به جای ساخت واقعیت هایی مانند سلبریتی ها که جای ارزشهای حقیقی مانند کارآفرینان خدمتگذاران جامعه و نخبگان را گرفته اند می بایست به انعکاس این شخصیت ها در قالب هایی با جذابیت های بصری، هیجانی و سرگرم کنند برای نوجوانان و جوانان دارای ارائه کند.
In a world where the media have surrounded us, celebrities play an important role in teenagers’s and youths’ life that is mostly unfavorable and annoying. Celebrities are created in societies where identity has become a wandering concept for adolescents and young people, and has led to the selection of celebrities as a symbol and role model. The aim of this research is to examine the status of celebrities as a product of the media and the role model of youth and adolescents. The method of this paper is descriptive, which is obtained using library method and content analysis. Finally, the researchers concluded that today the media needs to introduce real role models that will have permanent effects for the upbringing of new generation. In order t