Skip to main content
فهرست مقالات

دنیای عروسکی (تجربه ژاپن)

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 48 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : عروسکی ، ژاپن ، ژاپن ، نمایش ، کمپانی ، عروسک‌گردان‌ها ، اجرا ، تئاتر ، بن راکو ، برنامه

خلاصه ماشینی:

"میل دارم که درباره‌ رویدادها و نمایشهای‌ بیشمار دیگر هم‌ چیزهایی‌ بگویم- مهارت یک‌ دالانگ اندونزیایی‌ که عروسکهای میله‌ای‌ (ویانگ گویک)سرگرم‌ کننده‌ترین چیزهایی بودند که من‌ می‌توانم امید به دینشان داشته باشم و تواناییش در خلق شخصیت در هر عروسک‌ به صرف حالت دادن به اندام آن‌ها حیرت‌آور بود-و خدا می‌داند که همهء این‌ عروسکها که شخصیتهای گوناگون به‌ خود می‌گرفتند شبیه هم بودند و با سادگی‌ تمام ساخته شده بودند؛درخشش بی‌نظیر عروسکهای میله‌ای در کنار صحنه‌ای که‌ روی آن فقط عروسکهی کوچک و بی‌اهمیت برنامه اجرا می‌کردند؛تأثیر کار جدید رومان پاسکا،که من باید دست کم‌ یکبار دیگر ببینم تا سعی کنم نمادها و علایم و اشاراتش را درک کنم؛افتتاحیهء یک‌ تئاتر عروسکی جدید در"لیدا"با طبالانی که‌ با شدت ضربه‌ها و ریتم باور نکردنی خود قلب انسان را به لرزه می‌انداختند؛ عروسک‌گردانان چینی که به راستی تعلیم‌ دیده‌ترین عروسک‌گردانان جشنواره بودند و نقطهء امتیاز جشنواره به حساب می‌آمدند. در کنار همهء اینها شهر"لیدا"بود که در (به تصویر صفحه مراجعه شود) دره‌ای مابین‌ کوههای‌ سبز قرار گرفته بود و در آن 270 گروه برای‌ بزرگترین کارناوال‌ عروسکی ممکن جهان جمع‌ شده بودند(علت تجمع‌ همزمان شدن جشنواره یونیما با جشنواره‌ «من دوستت دارم»-بود که دومین‌ سالگردش را می‌گذراند و شامل گروههای‌ عروسکی از کشورهای مختلف،غیر حرفه‌ایهای ژاپن،و همینطور حرفه‌ایهای‌ این کشور می‌شد)،و در ورای اینها یکی از بزرگترین لذتهای این سفر-بازآفرینی‌ مایلک مشکه از نمایش«ابوروی»دهه 60 بود،که با بازی بی‌نظیر خود"مشکه‌"در نقش اصلی که عنوان نمایش هم هست و طراحیهای تأثیرگذار و خلاقانهء فرانسکا تمرسون براساس نقاشیهای خود"جاری‌ کاری‌"بسیار عالی از کار درآمده بود."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.