چکیده:
هدف پژوهش حاضر« مقایسه نیم رخ روانی دانش آموزان معتادی که بعدازترک مصرف مجدد داشته اند با دانش آموزانی که به یاری مشاوران مدرسه پاکی خود را حفظ کرده اند در شهر تهران» می باشد. روش پژوهش مقایسه ای و از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان معتادی که بعد از ترک مصرف مجدد داشته اند و دانش آموزانی که به یاری مشاوران مدرسه پاکی خودرا حفظ کرده اند درشهرتهران میباشد . نمونه این تحقیق مشتمل بر ۴۰ دانش آموز می باشد که برای انتخاب آنها از روش نمونه گیری در دسترس استفاده گردید. ابزار اندازهگیری و انجام پژوهش پرسشنامه چندوجهی شخصیت مینه سوتا است . جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار کامپیوتری «SPSS» استفاده شده است، ضمنا برای کلیه فرضیه ها سطح معنی داری ۰۵/۰=a در نظر گرفته شده است.نتایج حاصل از بررسی آماری نشان دهنده آن است که بین نیم رخ روانی دانش آموزان معتادی که بعدازترک مصرف مجدد داشته اند با دانش آموزانی که به یاری مشاوران مدرسه پاکی خودرا حفظ کرده اند تفاوت وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
جدول 16 : آزمون t مستقل براي معناداري تفاوت ميانگين نمرات خودبیمار انگاری افراد وابسته به مواد و افراد تازه بهبود یافته از مواد {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} ** معناداری در سطح 01/0 * معناداری در سطح 05/0 نتايج جدول 16 نشان ميدهد، چون آزمون t محاسبه شده برای خودبیمار انگاری دانش آموزانی که بعد از ترک مصرف مجدد داشته اند با دانش آموزانی که به کمک مشاورین مدرسه پاکی خود را حفظ کرده اند در شهرتهران ( 45/4 ) با سطح معناداری 001/0 ، کوچکتر از سطح خطای 05/0 است، لذا فرض صفر رد مي شود و آزمون معنادار ميباشد.
جدول 19 : آزمون t مستقل براي معناداري تفاوت ميانگين نمرات انحراف روانی اجتماعی افراد وابسته به مواد و افراد تازه بهبود یافته از مواد {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} ** معناداری در سطح 01/0 * معناداری در سطح 05/0 نتايج جدول 19 نشان ميدهد، چون آزمون t محاسبه شده برای انحراف روانی اجتماعی دانش آموزان معتادی که بعدازترک مصرف مجدد داشته اند با دانش آموزانی که با کمک مشاوران مدرسه پاکی خودرا حفظ کرده اند در شهر تهران( 41/7 ) با سطح معناداری 001/0 ، کوچکتر از سطح خطای 05/0 است، لذا فرض صفر رد مي شود و آزمون معنادار ميباشد.