چکیده:
بازاریابی ویدئویی به عنوان یکی از روشهای بازاریابی محتوایی طی چند سال اخیر از سایر روشهای بازاریابی محتوایی یعنی محتوای متنی و بصری طرفداران بیشتری در میان مخاطبین پیدا کرده است. شرکتهای کوچک در برابر شرکتهای بزرگ با تولید محتوای ویدیویی در محیط آنلاین گونه جدیدی از رقابت دیجیتال را رقم زدهاند. این مطالعه با هدف بررسی ابعاد مختلف بازاریابی ویدیویی در شرکتهای کوچک و بزرگ در بستر بازاریابی دیجیتال صورت گرفته است. مطالعه حاضر از نظر هدف یک پژوهش کاربردی است که با رویکرد پیمایشی-مقطعی انجام شده است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت پنج درجه استفاده شده است. جامعه آماری این مطالعه مدیران بازاریابی شرکتهای کوچک و بزرگ میباشند که در عرصه تجارت پوشاک فعالیت میکنند. براساس قاعده تحلیل توان در این مطالعه ۷۰ نفر شرکت کردهاند و برای تحلیل دادهها از روشهای حداقل مربعات جزئی و همچنین آزمون تی-مستقل استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان داده است بازاریابی محتوایی، بازاریابی دیجیتال و مشتریمحوری بر بازاریابی ویدیویی تاثیر مثبت و معناداری دارند. همچنین بین دیدگاه مدیران بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط در زمینه بازاریابی ویدیویی اختلاف معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
اين مطالعه با هدف بررسي ابعاد مختلف بازاريابي ويديويي در شرکت هاي کوچک و بزرگ در بستر بازاريابي ديجيتال صورت گرفته است .
براساس قاعده تحليل توان در اين مطالعه ٧٠ نفر شرکت کردهاند و براي تحليل دادهها از روشهاي حداقل مربعات جزئي و همچنين آزمون تي-مستقل استفاده شده است .
دليل اصلي اينکه ويدئو مارکتينگ از ساير روشهاي تبليغات و بازاريابي محتوايي جذابيت بيشتري دارد اين است که بيش از پيش روي صفحات کامپيوتر، موبايل ، پيام رسان ها و شبکه هاي اجتماعي شاهد متون بلند و کوتاه هستيم و مخاطبين شما نيز مانند خود شما تمايل و وقت زيادي را براي خواندن محتواي نوشتاري ندارند (ژيائو و همکاران، ٢٠١٩).
در اين مقاله مطالعه مقايسه اي بين شرکت هاي کوچک و بزرگ تجاري بر اساس بازاريابي ويديويي صورت گرفته است .
اين تحقيق از آنجا اهميت دارد که با يک شيوه نو، مقايسه شرکت هاي کوچک و بزرگ تجاري را از ديدگاه و بعد مديران بازاريابي آنها مورد بررسي قرار ميدهد.
آنها تعداد ٥ فرضيه تدوين کردند و بر اساس اين پنج فرضيه ، شرکت هاي کوچک و بزرگ را به لحاظ بازاريابي ويديويي ، بازاريابي محتوايي ، بازاريابي ديجيتال ، درگيري مشتريان ، لذت ادراک شده ، قصد خريد با تجزيه و تحليل داده ها مورد مقايسه قرار دادند.
Research on the Influence of Social Media Short Video Marketing on Consumer Brand Attitude.