Skip to main content
فهرست مقالات

برگزاری همایش یک روزه ی دبیران دفاتر هم اندیشی استادان دانشگاههای سراسر کشور

گزارشگر:

ISC (12 صفحه - از 267 تا 278)

کلید واژه های ماشینی : ی دبیران دفاتر هم‌اندیشی استادان ، استادان ، همایش یک‌روزه ی دبیران دفاتر ، استادان دانشگاه ، طرح هم‌اندیشی استادان دانشگاهها ، دانشگاه ، دفاتر هم‌اندیشی استادان دانشگاههای کشور ، همایش یک‌روزه دبیران هم‌اندیشی استادان ، دانشجو ، هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی

خلاصه ماشینی:

"3 ـ در ادامة سخنان حجه الاسلام ترابی، جناب آقای محمدیان (مسؤول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران) توضیحاتی پیرامون «طرح بزرگداشت استادان نمونه و برتر دانشگاهی» که با همکاری دفتر هم‌اندیشی استادان نهاد مرکز صورت گرفته بود مطالبی را ایراد فرمودند که محورهای اصلی آن عبارت بودند از: انتقاد از تعلل برخی دفاتر نهاد در امر تجلیل از استادان به طور منظم و ادواری لزوم انجام طرحی با محتوای تعظیم و تجلیل مقام شامخ استادن لزوم توجه محافل تصمیم‌گیری کلیدی کشور به رأی استادان و نخبگان دانشگاهی ضرورت مشورت نظام یا صاحب نظران و پیشکسوتان دانشگاهی به دلیل مجرب بودن آرا و نظریان آنان 4 ـ در ادامة همایش، پس از استراحت و پذیرائی، میزگردی با حضور حجه الاسلام جناب آقای نوری، حجه الاسلام جناب آقای هادوی، جناب آقای دکتر کبیر انارکی و جناب آقای دکتر اصفهانی پیرامون معضلات و راهکارهای فائق آمدن بر موانع طرح هم‌اندیشی صورت پذیرفت که محورهای اصلی ارائه شده در این میزگرد عبارت بودند از: ـ توجه ویژه به استادان در جهت جلوگیری از دلسرد شدن آنها ـ اهتمام استادان در جهت ایجاد انگیزه در دانشجویان ـ توجه بیشتر به استادان پیشکسوت ـ نگاه عنصر گرا نسبت به استادان ـ جلوگیری از تحجر علمی ـ معطوف شدن به موضوعاتی که بطور مستقل متوجه استادان است ـ احترام به علم و استاد ـ دقت در انتخاب مسؤولان و مدیران دانشگاه ـ استاد، دانشجو، نظام آموزشی، فضای آموزشی، محتوای آموزشی و مدیریت؛ شش عامل مهم در دانشگاه 5 ـ سپس دبیرانی از دفاتر هم‌اندیشی دانشگاهها نظرات، پیشنهادات، انتقادات و سؤالات خود را در رابطه با محورهای یاد شده مطرح نمودند که توسط اعضای شرکت کننده در میزگرد پاسخ داده شد و خلاصة موارد اشاره شده به شرح ذیل می‌باشد: ـ جلوگیری از سیاست بازی در محیط دانشگاه ـ مدیریت ضعیف، عاملی در جهت به هدر رفتن انرژیها و بی‌انگیزگی‌های استادان ـ مشخص شدن رسالتها به طور دقیق در جهت بوجود آمدن روشهای تبلیغی مؤثر."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.