خلاصه ماشینی:
"در اینجا سینمای بمبئی نقش خاصی دارد،زیرا سایر هویتهای ملی/قومی/مذهبی و اجتماعی را به روشهای کلیشهای زیر چتر هویت شمال هندوستان با اکثریت هندی قرار میدهد(این سینما شدیدا از طرح مسئلهء مهم کاست(طبقهء موروثی در هند)پرهیز کرده است)در این جهان، کلیشههای«جنوبی»(یا«مدرسی»،اصطلاحی که کل منطقهء جنوب را درهم میریزد)،بنگالی، پارسی،مسلمان،سیک و مسیحی جایگاههای فرعی را اشغال میکنند.
باید توجه بیشتری به رابطهء میان خانواده و جامعه،میان قلمرو خصوصی و اجتماعی و خصوصا روابط قدرت در چارچوبی کرد که این ذهنیت را میسازد،مثلا یکی از مؤلفههای مشخص این فرمولبندیها عدم درک مردسالاری،سیطرهء جنسیت مذکر است و با استدلالهایم نشان خواهم داد که در فهم بینش اجتماعی سیاسی فیلم عامهپسند نقش محوری دارد.
رمزهای روایی هالیوود برای ایجاد مسیرهای روایت خطی هدایت میشود و با نقطهء دید شخصیت و رویداد انگیزش مییابد،اما چنانکه توصیف کردم،نکتهء جالب این است که موارد فوق برای«حفظ شخصیت مذکر در نگاه شخصیت مؤنث یا بازگرداندن شخصیت مذکر به هویت اصلی خانوادگی»مورد استفاده قرار میگیرد.
این اثر توصیف میکند که چگونه ویژگیهای اجتماعی و قومی در پیوند بین سینمای اولیه و مخاطبانش مورد توجه قرار گرفتند،روندی که در آن سینما فضای سرگرمی خاص خود را ایجاد کرد و گستراند،روند شکلگیری بازاری ملی بود که در آن رویکرد به تماشاگر میبایست فراگیر،غیرقومی و جهانی میبود.
این کار با تأکید بر ریطوریقای خاص و خانوادگی سینمای عامهپسند انجام میشود تا نشان دهم که رویکرد آن«امر واقعی»را کنار میگذارد و نمایانگر گرایشهای مهم ذهنی و سیاسی در تماشاگر است."